יום שני, 30 בנובמבר 2015

הוראת השעה בנושא גילוי מרצון



הוראת השעה בנושא גילוי מרצון – בחירת בעל מקצוע ללוות את התהליך

הוראת השעה בנושא גילוי מרצון היא הוראה של רשות המסים אשר מבצעת תיקון לנוהל גילוי מרצון ומאפשרת למי שמעוניין לבצע את הנוהל לעשות זאת בהליך מזורז או תוך שמירה על אנונימיות עד לשלב מאוחר של התהליך. הסיבה לכך שנכנס השינוי היא רצון של רשות המס לאפשר ליותר אזרחים שלא דיווחו על הכנסותיהם לעשות זאת בלי לחשוש מהליך פלילי ובלי להקדיש את כל המאמצים שלהם לביצוע הנוהל. כיוון שישנה משמעות רבה לנוהל עצמו מומלץ מאד לבחון בבעל מקצוע המומחה בתחום.




בחינת הניסיון של בעל המקצוע

ביצוע הוראת השעה בנושא גילוי מרצון יכולה ולפעמים אף צריכה להתבצע עם בעל מקצוע המומחה בתחום. בעל המקצוע צריך להיות מנוסה בתחום ואתם צריכים לשאול אותו מה הניסיון שלו ועד כמה הוא מכיר את הוראת השעה. יש לציין כי הוראת השעה היא שינוי של השנים האחרונות ולכן אי אפשר למצוא בעלי מקצוע שמכירים את ההוראה זה שנים רבות, אך חשוב שהם יעסקו בתחום ויביאו איתם ניסיון.

כיצד תבצעו את הנוהל

אחד השיקולים שיקבעו אם תבחרו בבעל המקצוע לבצע איתו את הוראת השעה בנושא גילוי מרצון או אם תחפשו אחר בעל מקצוע אחר הוא העצות שהוא ייתן לכם. בעל המקצוע צריך להכיר היטב את הוראת השעה ולעזור לכם לבחור את הדרך הטובה לכם ביותר לבצע אותה.

האחריות של בעל המקצוע

יש לזכור כי בכל מה שנוגע אל הוראת השעה בנושא גילוי מרצון אתם אלו שצריכים לשלם את התוצאות. לכן חשוב לברר למה אחראי בעל המקצוע וכיצד הוא יוכל לשרת אתכם בתהליך ולאלו תוצאות מבחינת תשלומי מס אתם צפויים בסופו של דבר.