יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

תמ"א 38



המטרה של תכנית תמ"א 38 היא לבצע התחדשות עירונית והתאמת אזורי המחיה לתושבים. במקור, התכנית נועדה לחזק מבנים אל מול סכנת רעידות האדמה אשר עלולות להיווצר בישראל. אפשר לראות כי גם היום ישנם מבנים רבים אשר אינם עמידים בפני רעידות אדמה ולכן אם יקרה אסון בארץ הנזק בנפש עלול להיות גדול מאד. הסיבה לכך נעוצה בחוק אשר בתחילת קום המדינה לא חייב חיזוק מבנים מתאים. הבניינים המודרניים הנבנים היום כולם עמידים בפני רעידות אדמה ולכן הם לא עוברים שינויים של התחזקות המבנה. במסדרת חיזוק המבנים מתאימים אותם לדיירים ולסביבת המגורים על ידי התאמת המבנים לדיירים והוספת קומות ומכאן דירות נוספות.

התאמת מבנים לדיירים
אחת מהתוצאות המתקבלת לאחר ביצוע תמ"א 38 היא התאמת המבנה לדיירים. נכון, הפרויקט רואה קודם כל את הצורך לבצע חיזוק של המבנה, אך חלק בלתי נפרד מיציאה עליו כוללת שינויים במבנה הקיים ולכן הדיירים יכולים לצפות לתוספת של הבניה, שינוי הלובי ועוד.

הוספת קומות
כחלק מפרויקטים של תמ"א 38 מוסיפים קומות נוספות למבנה, מה שמגדיל את כמות הדיירים בבניין ולמעשה מאפשר לחברה המבצעת את הפרויקט לבצע אותו ללא כל עלות מצד הדיירים שגרים במקום. הוספת הדירות כמובן מאפשרת לעיר להתפתח מעט ולא על חשבון שטחים חדשים.

בחירת חברה לביצוע הפרויקט
ישנן חברות שונות אשר טוענות כי הן מבצעות פרויקטים של תמ"א 38 ולכן יש לדעת כיצד לבחור את החברה המתאימה לכם ביותר. החברה המתאימה לכם תהיה זו שיש לה ניסיון מוכח בתחום, זו שמביאה הצעה טובה לשינוי המבנה ומציעה חוזה הגון שכולל עמידה בלוח זמנים סביר עבור הפרויקט וזאת במטרה לפגוע בצורה המינימלית בחייכם.