יום שבת, 3 באוגוסט 2013

עלויות טיפולי שיניים



על טיפולי שיניים בישראל
צריכים לעבור סדרה של טיפולי שיניים מסוגים שונים כאלה ואחרים לשיקום הפה שלכם? חשוב מאד שתדעו מה תהיה העלות של הטיפולים השונים אשר אתם עומדים לקבל במרפאה אליה פניתם, ומה בעצם החוק הישראלי אומר לגבי שירותי הבריאות אשר קשורים לתחום של בריאות הפה. מבחינות רבות, למרות שמערכת הבריאות הממלכתית של ישראל נחשבת למפותחת יחסית למערכות בריאות אחרות בעולם כולו, הרי שהתחום של טיפולי שיניים הוא די שונה במקרה זה, ומדובר על תחום שאיננו מכוסה במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי כמעט לגמרי, למעט חריגים.

איך מורידים עלויות של טיפולי שיניים שונים?
הדרכים המרכזיות להוריד את העלויות עבור טיפולי שיניים היא פשוט לרכוש ביטוח מתאים, וכך תמורת פרמיה חודשית, אתם תוכלו לעבור את הטיפולים השונים במחירים מופחתים. לרוב, מדובר על ביטוחים שניתנים במסגרת קופות החולים השונות, ולרוב יש התאגדויות מיוחדות אשר מתאימות גם לוועדי עובדים וקבוצות שונות ששייכות לארגונים. חשוב מאד לציין שמדובר לרוב על כיסוי עבור טיפולים כמו סתימות, טיפולי שורש, וכיו"ב.


ומה עם ביטוח פרטי של טיפולי שיניים?
יש אפשרות גם לרכוש כיסוי ביטוח פרטי עבור טיפולי שיניים, במסגרת פוליסות של חברות הביטוח הפרטיות. הפוליסות הללו יכולות להקיף כמובן מקרים הרבה יותר רחבים - כולל טיפולים שונים של שיקום הפה, השתלות שיניים, ניתוחים שונים שנדרשים באזור חלל הפה וכיו"ב. מדובר על אופציה שרוב אזרחי המדינה לא בוחרים בה, אך היא הולכת ומתרחבת עם הזמן.

ומה המדינה כן נותנת לאנשים בהקשר לטיפולי שיניים חינם?
יש בכל זאת כיסוי מסוים אשר המדינה מוכנה להעניק עבור טיפולי שיניים. ראשית, הממשלה הקודמת קבעה כי טיפולי שיניים לילדים עד לגיל 14 (נכון לשנת 2013) יהיו ממונים באופן מלא או חלקי על ידי קופת המדינה, על מנת לתת מענה למשפחות. כמו כן, יש כוונה מסוימת שנבחנת כיום באשר להרחבת המימון עבור כלל הקטינים - כלומר כל אדם עד גיל 18. כדאי לעקוב אחרי ההתפתחויות, ולראות כיצד תוכלו לממן את הטיפולים השונים בצורה טובה.