יום שבת, 24 באוגוסט 2013

הופעות בדרום



הופעות בדרום הארץ – לא מה שחשבתם
דרום הארץ הוא האיזור הגיאוגרפי הגדול ביותר בארץ ללא כל צל של ספק, ובניגוד למה שחושבים עליו חלק מן האנשים בארץ, הוא בכלל לא "יבש" מבחינת בידור והופעות כאלה ואחרות עבור כל מי שמחפש לבלות באזור זה. בכל עיר בדרום הארץ נמצאים כיום פאבים ברים ומועדונים שונים כאלה ואחרים, אשר מארחים הופעות בדרום בכל עונות השנה ובהצלחה רבה, יש להוסיף ולומר. בדרום הארץ יש ציבור גדול של צעירים אשר מחפשים מקומות בילוי כאלה, ויזמים רבים הבינו את הפוטנציאל הגדול הטמון בהם זה לא מכבר. בשנים האחרונות בקיבוצים רבים הקימו מועדונים או פאבים אשר מאפשרים הופעות חיות של אמנים ולהקות מוסיקה שונות, וכך גם בישובים העירוניים בדרום הארץ.
הכמות הגדולה של מקומות בילוי אלה מן הסתם באופן טבעי הפכה את איזור הדרום לבמה אחת גדולה, וניתן למצוא מופעים והופעות בדרום מכל הסוגים ומכל המינים. באשקלון והסביבה למשל יש מקומות רבים כאלה אשר משרתים את האוכלוסייה הצעירה אשר גרה באיזור, ובין מקומות אלה ניתן למנות את פאבארי בקיבוץ בארי, גרין פאב בקיבוץ ניר עם, בר ביט אשר בקיבוץ נירים, סינמטק שדרות שבעיר שדרות המארח אמנים להופעות חיות וכיוצא באלה.
הופעות בדרום והמכללות
בעשר השנים האחרונות הוקמו בכל רחבי הארץ מכללות רבות המציעות מסלולי לימוד אקדמאיים בתחומים שונים. הדבר הביא לפריחה גדולה במבקשים ללמוד לתארים אקדמאים ורבות מן המכללות מתמחות בתחומים מאד מבוקשים. הקמת המכללות הביאה צעירים רבים לגור בסביבות מקום הלימודים שלהם, ויחד עם הסטודנטים הגיעו מקומות הבילוי והמועדונים להופעות חיות בדרום. מועדונים אלה הפכו לאבן שואבת לאמנים צעירים רבים המתנסים במקומות אלה וצוברים נסיון לקראת הפריצה הגדולה שלהם. מקומות אלה מארחים גם אמנים בעלי שם ומוניטין בתחום המוסיקה, הסטנד-אפ וכדומה.


הופעות בדרום – אף פעם לא משעמם
הופעות בדרום אינן מתרכזות בסוג מסויים של מוסיקה, אלא בכל הסגנונות. יש מועדונים או פאבים המתמחים בהופעות בסגנון ג'אז ואחרים במוסיקת רוק ישראלית או מוסיקה מזרחית, יוונית וכיוצא באלה.