יום שני, 12 באוגוסט 2013

תיק עבודה



מה חשוב לדעת כאשר מכינים תיק עבודה?
אתם מעוניינים להתקבל למוסד לימודי מסוים כזה או אחר, אשר דורש מכם להציג תיק עבודה מקצועי לצורך התרשמות מן היכולות שלכם באותו תחום בו מדובר. תיק עבודה כולל בתוכו בעצם פרויקטים שונים אשר קיימתם בתחום זה. על פי רוב, המקומות אשר דורשים הצגה של תיק עבודה הם כאלו אשר עוסקים בתחום יצירתי מסוים - מכללות ובתי ספר בתחומי הציור, הצילום, הפיסול, העיצוב הגרפי, עיצוב תעשייתי, אדריכלות, עיצוב אופנה - וכל דבר אשר כולל ממש אקט פיזי של יצירה.

איך בונים תיק עבודות חכם ביותר?
בסופו של דבר, על מנת לבנות תיק עבודה אשר ישפר את הסיכויים שלכם להתקבל למוסד, יש להפריד קודם כל בין שתי קטגוריות מרכזיות ביותר - דברים אשר כבר יצרתם בעבר, ודברים חדשים אשר אתם יוצרים לכבוד התיק. יש לזכור כי כמעט כל אחד יוצר פרויקטים חדשים כאלה ואחרים עבור תיק העבודות שלו, והדבר נחשב תקין לחלוטין. יחד עם זאת, כדאי תמיד גם להציג כמה שיותר פרויקטים מוקדמים אשר עשיתם, כדי להראות התקדמות מסוימת ביצירה שלכם.

לתת לעבודות לדבר בעד עצמן בסופו של דבר
אפשר לספק הסברים קצרים אל תיק עבודה ואפשר גם ורצוי להסביר את הדברים בע"פ. עם זאת זכרו שכמאמר המשפט המפורסם "תמונה אחת שווה יותר מ1000 מילים" - כך גם תיק העבודות שלכם. יצירה טובה, בין אם מדוב רעל פסל, עיצוב גרפי או עיצוב אופנה - היא יצירה אשר יודעת לדבר בעד עצמה, ואין צורך להסביר אותה יתר על המידה. עם זאת, רצוי אף להתאמן בבית על ההסבר לכל יצירה, במידה ותישאלו לגביה.

לשים דגש על ביטוי אישי
זכרו שהמקומות שמסתכלים על תיקי העבודות השונים, רואים לא רק תיק עבודה מטעמכם, אלא עוד עשרות תיקי עבודות של סטודנטים רבים שמעוניינים להתקבל למוסד. לכן, חשוב מאד להדגיש כמה שיותר את גוון האישי שלכם ואת הקול המיוחד שלכם. הראו מה מייחד אתכם לעומת המועמדים האחרים - וכך תוכלו להתקבל.