יום שבת, 27 ביולי 2013

טיפולי פוריות



טיפולי פוריות לגברים ולנשים
בישראל, המודעות לנושא של טיפולי פוריות היא גבוהה במיוחד. ישראל אף נחשבת למדינה מתקדמת מאד בתחום, אשר מממנת ומסייעת לזוגות רבים לעבור טיפולי פוריות בהתאם למצבם הבריאותי וההורמונלי. עם זאת, חשוב מאד להבין על אילו טיפולים מדובר, ולהבחין כמובן בין הטיפולים אשר קשורים לפוריות של הגבר, לבין הטיפולים אשר באים לטפל בבעיות הפוריות של האישה.

מהם טיפולי הפוריות לגבר?
טיפולי פוריות לגברים נדרשים כאשר בעצם יש בעיה באיכות הזרע של הגבר (חשוב לציין ולומר שאין שום קשר בין פוריות הגבר לתפקודו המיני). מדוב רעל זרע בכמות קטנה מידי, או שאיננו מהיר מידי כך שהוא איננו יכול להגיע אל צוואר הרחם ולבצע הפריה עם הביצית. טיפולי פוריות אלו בעצם כוללים הזרעה שהיא הוצאת הזרע מהגבר, ובחירת הזרעים המשובחים ביותר, והכנסתם אל רחם האישה. יש טיפולים שונים בתחום, בהתאם לרמת האיכות של הזרע.

ומהם הטיפולים עבור האישה?
טיפולי פוריות לנשים נדרשים כאשר לנשים יש הפרעה במחזור הביוץ שלהן שנחשב להפרעה הנפוצה ביותר הקשורה לבעיות הפוריות. הטיפולים שבאים לטפל בהסדר של הביוץ הם בעצם ברובם הורמונליים - ותפקידם הוא להגביר ולהאריך את תקופת הביוץ. ככל שהאישה היא צעירה יותר - כך כמובן אחוזי ההצלחה של הטיפול הם גבוהים יותר.

בעיות פוריות נוספות אצל נשים
למרות שהפרעות הביוץ הם נפוצות ביותר, יש בעיות נוספות אצל נשים אשר יכולות לדרוש התערבות ומעבר של טיפולי פוריות. בין השאר מדובר על הפרעות בצוואר הרחם שיכול להיות צר מידי. לעתים מבצעים התערבות רפואית ומבצעים מעקף סביב צוואר הרחם כדי לאפשר לזרע לעבור. כמו כן, אפשר לעבור טיפולים שנועדו לפתור בעיות באגן או חצוצרות חסומות, ואף אלו דורשים לעתים התערבות כירורגית, או לחילופין הפריית מבחנה.