יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

בדיקת משכנתא לחיסכון בהלוואה קיימת



אחד היתרונות הגדולים ביותר של בדיקת משכנתא הוא שניתן לבצע אותה גם כדי לחסוך בהלוואה קיימת. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הבדיקה לא מתבצעת רק על ידי רוכשי דירות ראשונות או משקיעים שמעוניינים להפיק מקסימום תשואה מהנכס. הבדיקה רלוונטית גם למי שכבר גר בדירה שנמצאת בבעלותו. הבדיקה היא למעשה השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך מיחזור משכנתא. לפי מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות בישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם, בדיקת משכנתא חוסכת עד עשרות אלפי שקלים בשנה.

הבדיקה היא תנאי לחיסכון בהלוואת משכנתא. הסיבה העיקרית לכך היא שבעזרת הבדיקה ניתן לברר מחדש מהם תנאי ההלוואה, לבצע התאמות ושינויים ובסופו של דבר לקבל החלטה לגבי שינוי ההלוואה. הבדיקה מתבצעת על ידי גורמים אובייקטיביים והיא אינה כרוכה בהוצאה כספית גבוהה. הבדיקה משתלמת בטווח הקצר והארוך וכל מי שיש לו משכנתא קיימת על דירה יכול לבצע אותה.



איך מבצעים את הבדיקה?
יש כמה דרכים לבדוק משכנתא קיימת. הדרך הראשונה היא להשתמש בכלים העצמאיים שניתנים על ידי הבנק. כלים כאלה נמצאים באתרי האינטרנט, ברשתות החברתיות ובפורומים השונים. היתרון הוא שאין צורך בתשלום כדי לבצע בדיקה עצמית של המשכנתא הקיימת, אך החיסרון הוא שלרובנו אין את הניסיון והרקע הדרושים על מנת להגיע למסקנות אמינות ומוכחות.

הדרך השנייה והמומלצת לבצע בדיקת משכנתא היא לפנות לאנשי מקצוע. כאן מדובר על רואה חשבון, עורך דין או חברות שעוסקות בתחום ומכירות אותו היטב. אנשי מקצוע יכולים ללוות בעלי משכנתאות לכל אורך הבדיקה ולהמליץ להם כיצד לנהוג. שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע לבין הלקוח מוכיח את יעילותו במהלך בדיקת משכנתא. הבדיקה מתבצעת במהירות ואת ממצאיה ניתן להציג מול הבנק.