יום שלישי, 9 באוגוסט 2011

טיול מאורגן לקובה


טיול מאורגן לקובה

בשנים האחרונות, לאור הביקושים הגוברים בקרב התיירים הישראלים לטיולים למרכז אמריקה, יותר ויותר אנשים מתעניינים בטיולים לקובה, ובצדק. מדובר במדינה מרהיבה ביופייה שאין שנייה לה בעולם.

קולומבוס גילה אותה לעולם הגדול בסוף המאה ה- 15 ומאז היא הפכה לייעד תיירותי פופולארי במיוחד. אומנם עד שנות ה- 90, כשהשלטון הקומוניסטי שלט במדינה ביד רמה, התיירות בה לא הייתה מפותחת ובכלל לא הייתה קיימת. כיום המצב השתנה ומיליוני תיירים מכל העולם מגיעים אליה מידי שנה ומוצאים בה מגוון עצום של אטרקציות בלתי נשכחות. הטיול המועדף על הישראלים – טיול מאורגן לקובה, בעיקר כי טיול זה נחשב ליותר בטוח ומגוון.


טיול מאורגן לקובה – האותנטיות של הוואנה

הוואנה, היא עיר הבירה של קובה והעיר הגדולה ביותר באזור הקאריביים. לפני תקופתו של פידל קסטרו היא נחשבה ל"עיר החטאים" של הקאריביים – עיר תענוגות, חיי לילה תוססים, נשים יפות, ריקודים חושניים, ואיך אפשר בלי – סיגרים ואלכוהול.

גם היום היא שומרת על פסון ואותנטיות: מכוניות ישנות משנות ה- 50 המשוטטות בין מגדלי פאר ומקומות בילוי נוצצים, תיירים הפוקדים את מאות המסעדות בעיר ורוקדים עד אור הבוקר לצלילי הסלסה, מלונות יוקרה המעוצבים בסגנון קובאני ייחודי לצד בתים מהמאה ה- 18.  

טיול מאורגן לקובה – בגלל המוסיקה והריקודים

מוסיקת סלסה וריקודי רומבה – הם חלק בלתי נפרד מקובה ובטח אם מדובר על טיול מאורגן לקובה. בכל עיר במדינה יש בתי מוסיקה  Casa de la Musicaבהם מידי ערב אפשר להתענג על סיגר קובני משובח המוגש לצד רום איכותי וליהנות מצלילי האסון או מזמרה של טרובדור עז קול. שירה קובנית היא נכס צאן ברזל -"בואנה ויסטה סושיאל קלאב", זוכרים?

יש גם מוסיקת ג‘ז טובה ואיכותית, מוסיקה אפריקאית ומוסיקה קלאסית. למעשה, בזכות המוסיקה המגוונת המאפיינת את קובה, היא נחשבת למקום רומנטי מאין כמוהו המושך אליו מיליוני זוגות, הן בירח דבש והן ככה סתם בטיול רומנטי.

טיול מאורגן לקובה – נופים ואנשים מיוחדים 

על אף היותר רחוקה מאות אלפי קילומטרים מישראל, קובה מזכירה קצת את ישראל הטובה והיפה: שווקים מלאי כל טוב, דלתות הבתים של התושבים המקומיים פתוחים בפני כולם והתושבים עצמם - מאירי פנים שמאוד אוהבים לארח.

אך להבדיל מישראל, הפער בין העשירים לעניים הוא מאוד קטן ומרביתם הם עניים. הם מתגוררים בבתי קרקע ישנים ומאד צבעוניים ומרביתם עוסקים בגידול טבק, בננות, קפה, קנה הסוכר וייצור רום.