יום שני, 11 בפברואר 2013

חלוקי נחל



חלוקי נחל - הסוגים, הצבעים והשימושים השונים
 
יש סוגים שונים של אבנים כאלה ואחרות אשר אנו פוגשים בהן מעת לעת, אם כאשר אנו יוצאים לטייל בטבע ואם כאשר אנו בוחרים להשתמש באבנים לצורך עיצוב של שביל מסוים בגינה שלנו וכיוצא באלה. בין הסוגים השונים קיימים כמובן גם חלוקי הנחל. חלוקי נחל הם אבנים בעלות מגע חלק ונעים אשר משמשות את בני האדם למטרות שונות. בישראל ניתן למצוא חלוקי נחל מסוגים, צורות וצבעים שונים. לחלק מהם יש שמות אקזוטיים, חלוקי נחל אחרים ניחנו במראה ייחודי שלא משאיר אף אחד אדיש למראה שלהן. צורתם העגולה נוצרה בגלל שחיקה ארוכת טווח של המים ומכיוון שכל סוגי חלוקי נחל הן אבנים טבעיות, הן אינן מצריכות טיפול שוטף ולהן מגוון מרקמים שונים; יש חלוקי נחל מחוספסות, יש מבריקות ועוד.

גדלים שונים של חלוקי נחל

חלוקי נחל מגיעים במגוון גדלים, מה שבין השאר מאפשר להתאימם לכמה שימושים. גדלים של חלוקי נחל נחלקים לשלוש קטגוריות. לקטגוריה הראשונה שייכים חלוקי נחל בגודל 2.5 עד 6 ולקטגוריה קוראים 2. קטגוריה 3 כוללת חלוקי נחל שגודלם בין 6 ל- 8 ולקטגוריה 4 שייכים חלוקי נחל שגודלם בין 8 ל-15. כל סוגי חלוקי נחל נמכרים או ביחידות בודדות, או בשקיות או בשקים גדולים, כאשר הנמכרים, השימושיים והכי פופולאריים בישראלים הם חלוקי נחל מצריים.


צבעים שונים של חלוקי נחל

מלבד הגדלים השונים, חלוקי נחל מגיעים גם בצבעים שונים, כך למשל ניתן למצוא חלוקי נחל בגוונים אדמדמים או בצבעי חול ויש חלוקי נחל שחורים ולבנים. יש חלוקי נחל עם נקודות ויש חלוקי נחל מקווקווים. חלוקי נחל יכולים להיות להגיע גם במגוון גוונים של אפור, בצבע מנטה ועוד.

שימושים שונים של חלוקי נחל

בחלוקי נחל משתמשים בדרך כלל למטרת חיפוי ונוי בחצר ובגינה. מכיוון שהם משתלים יפה עם צמחים משתמשים בהם גם למטרות דקורטיביות בחצר בלובי ובגינה. ריצוף שבילים, ריצוף בין הערוגות, קישוט מפלי מים וכחלק מסידורי הפרחים הם השימושים הנפוצים ביותר בחלוקי נחל.