יום ראשון, 3 בפברואר 2013

רופא שיניים לילדים



רופא שיניים לילדים מטפל באינספור בעיות שיניים
ראשית, ברמה המקצועית, חשוב להבין, כי אין כל הבדל בין רופא שיניים רגיל לבין רופא שיניים לילדים. בסופו של דבר, הרי שבשני המקרים, שניהם מטפלים בדיוק בכל אותן בעיות שיניים. שנית, ברמה המעשית יותר, גם רופא שיניים לילדים הינו בוגר תוכנית לימודים ייעודית וייחודית של רופא שיניים – אבל עם דגש על התמחות ברפואת שיניים לילדים, הן בתיאוריה והן בהלכה למעשה, שהרי מדובר כאן באוכלוסיה מיוחדת אשר דורשת סוג אחר של התייחסות בעת הטיפול בה כמובן.

רופא שיניים לילדים מטפל בכל בעיות השיניים הבאות:
היות וגם ילדים (ואפילו בעיקר ילדים) סובלים מבעיות שיניים, רופא שיניים לילדים מטפל בכל בעיות השיניים הבאות: הסרת אבנית וניקוי שיניים באופן מקיף ויסודי ביותר / טיפולים מונעים בבעיות שיניים נפוצות כמו עששת ואפליקציית פלואוריד / סתימות, עקירות וטיפולי שורש בכל סוגי השיניים / 'התקנת' כתרים טרומיים למען הגנה על שיניים חלביות / 'התקנת' שיניים זמניות כתוצאה מ'נפילה' ואי הופעה של שיניים ועוד.

על מרפאת השיניים הכיפית של כל רופא שיניים לילדים
באופן מובן ביותר, רופא שיניים לילדים לא יכול להעניק טיפולי שיניים לילדים במסגרת של קליניקה 'מתכתית', קרה ומפחידה. לכן, כל רופא שיניים לילדים מקבל את הילדים הפציינטים שלו במסגרת של מרפאת שיניים כיפית, קלילה, צבעונית ונינוחה ביותר. יתרה מכך, מרפאות שיניים רבות לילדים הינן מעוצבות ומאופיינות בצבעים צבעוניים, יפים ומרגיעים. יחד עם זאת, אין שום פשרה מבחינת כל מה שנוגע למכשור והציוד הרפואיים אשר בהם רופא השיניים לילדים עושה שימוש.

מומלץ 'לבקר' רופא שיניים לילדים לא רק בעת בעיות שיניים
אחד מן שירותי השיניים הנפוצים ביותר אצל כל רופא שיניים לילדים הינו שירות השימור והמניעה על כל פניו וגווניו. בטח כאשר שירות זה לא רק 'מונע' אינספור בעיות שיניים חמורות עתידיות, אלא בעיקר מבטיח התפתחות תקינה ו'מצב' פה איכותי ובריא. במילים אחרות, מומלץ 'לבקר' רופא שיניים לילדים לא רק בעת בעיות שיניים כאלה או אחרות, אלא לעיתים קרובות.