יום ראשון, 24 בפברואר 2013

טיפולי פוריות



כל מה שצריך לדעת על טיפולי פוריות
אחד מן הנושאים המרכזיים היום אשר עולים על הפרק בתחום הרפואה האישית, הוא התחום של טיפולי פוריות. מדינת ישראל נחשבת למדינה מתקדמת יחסית בתחום מיוחד זה, והיא מעניקה טיפולי פוריות מסוגים שונים, אשר חלקם הגדול גם ממומן על ידי קופות החולים. חשוב לדעת ולהבדיל בין טיפולים עבור הפוריות של הגבר, לבין טיפולים עבור הפוריות של האישה. הם מבוצעים בשיטות שונות, ובטווחי זמן שונים כאלה ואחרים.

טיפולים שונים לגבר
נשאלת השאלה מתי צריך טיפולי פוריות לגבר? הדבר קורה על פי רוב כאשר איכות הזרע נפגמת מסיבה כל שהיא. אפשר שהוא דליל יחסית, אפשר שהוא אטי יחסית על כן לא מספיק להיקלט בתוך הביצית, ויכולות להיות לכך כמובן גם סיבות נוספות. אם מדובר על מקרה קל יחסית, אפשר לבצע טיפולי פוריות של הזרעה. טיפולים אלו כוללים בעצם מיון הזרעים, בדיקתם, ובסופו של דבר שליחת הזרעים המשובחים ביותר של הגבר. במקרים של אי פריון גבוה בוחרים ממש זרע ספציפי לצורך ביצוע התהליך בצורה הטובה ביותר עד כמה שניתן לגופו של מקרה.



ומה יש לאישה?
על פי רוב אנו קוראים יותר על טיפולי פוריות לאישה, ואלו יכולים להתבצע ממספר מגוון מאד של סיבות כאלה ואחרות : בעיות בחצוצרות, הפרעות בביוץ, בעיות בצוואר הרחם, ועוד סיבות שונות ומגוונות. יש היום מספר שיטות של טיפולי פוריות לנשים, כאשר הטיפול המרכזי והידוע ביותר הוא הטיפול ההורמונאלי. במהלך הטיפול ההורמונאלי עושים שימוש בזריקות עם הורמונים, אשר בעצם אמורים לעודד את הגוף להתחיל בתהליך הביוץ וההיריון בצורה תקינה כנדרש.

מה חשוב לדעת בנושא?
אם אתם עומדים להתחיל טיפולי פוריות חשוב מאד שתדעו איך להתכונן אליהם פיזית ונפשית בצור תקינה. ההמלצה היא לקחת חופש מהעבודה, שכן אתם תזדקקו לימי מנוחה - בפרט אם מדובר על טיפולים לנשים שהם אינטנסיביים יותר. כמובן שסיכויי ההצלחה לטיפולים עולים ככל שהאם עצמה יותר צעירה, אך חשוב להבין שישנם עוד משתנים רבים שיכולים להשפיע, וכל מקרה נבחן לגופו.