יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

אטרקציות לבת מצווה


יש כאלה שחושבים שחגיגת בת מצווה היא דבר מיותר. האמת? הם צודקים. כלומר, לא שצריך להתעלם מהגעתה של הבת לגיל מצוות, אבל בהחלט ניתן לוותר על החגיגה המסורתית עם כל הדודים הרחוקים והאנשים בעבודה ולחשוב במקום זה על אטרקציות לבת מצווה שישמחו את כלת השמחה הרבה יותר ויסבו הנאה אמיתית לחברותיה. אחד מאירועי הבת מצווה הזכורים לי במיוחד מהתקופה שבה חגגו בנות כיתתי את אירועי בת המצווה הוא טיול שארגנו בהפתעה הוריה של אחת מבנות השכבה ושאליו הוזמנו כל ילדי השכבה.

ההורים, שהפרוטה הייתה מצויה בכיסם, הזמינו אוטובוסים ולקחו את כל הילדים לטיול בצפון שכלל סנפלינג, טיול רגלי באחד מהנחלים בגולן ועל האש. בנוסף, הם גם הוציאו חולצות מיוחדות לרגל האירוע שעליהן הייתה מודפסת תמונתה של כלת בת המצווה. קצת יקר, אבל מה שבטוח זה שעד היום כל הילדים מהשכבה זוכרים את בת המצווה של אותה ילדה.


אטרקציות לבת מצווה

בניגוד לבר מצווה שבה קשה להתחמק מלחגוג בצורה מסורתית באולם, כשמדובר בבת מצווה אז למעשה אין שום מחויבות מלכתחילה לטקס כלשהו, שהרי לפי היהדות הבת לא חווה שינוי של ממש בהגיעה לגיל מצוות כמו שהבן חווה הנחת תפילין, עלייה לתורה וכדומה. לכן הורים רבים מנצלים זאת כדי לחגוג לבתן בצורה שונה ומחפשים אטרקציות לבת מצווה כתחליף לחגיגה המסורתית.

כוכבת נולדת

ישנם כל מיני רעיונות מקוריים של אטרקציות לבת מצווה, שחלקם הגדול מצריך הפעלה חיצונית. למשל, אפשר להפוך את כלת בת המצווה לכוכבת – זמרת, רקדנית ועוד. יש חברות שמציעות להכין מופע ריקוד ושירה בכיכובה של הילדה. אפשר לשלב גם את חברותיה במופע בתור רקדניות, קולות רקע וכדומה. זה יכול להיות רעיון נהדר בשביל ילדה שאוהבת לשיר או לרקוד, זו הזדמנות בשבילה להראות את כישרונה עם הפקה מקצועית.

אלא שלא לכל הבנות זה מתאים, יש כאלה שמתביישות להופיע מול קהל או שהן לא אוהבות לשיר ולרקוד. חוץ מזה יש עוד אטרקציות לבת מצווה רבות, חלק מהן הן בתחום כניסת הילדה ומשפחתה לאולם, קליפ לאירוע ועוד.

אלבום לבת מצווה  

 אחד הדברים שכדאי להשקיע בהם במיוחד הוא אלבום תמונות מעוצב שבו כותבים האורחים ברכות לילדה, שכן הוא יהווה את מזכרת ממשית מהאירוע חוץ מהוידיאו (שבקושי צופים בו בסופו של דבר).  זה גם תמיד כיף להסתכל אחרי שנים ולראות מה כתבו החברות באלבום.