יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

בניית אתרים


בניית אתרים – השלבים

בכל תהליך של בניית אתרים  מכל סוג, אתר עסקי, אתר פרטי או אתר תדמיתי מחייב כמה שלבים. כדי להקים אתר מצליח יש לעקוב אחרי השלבים, לא לדלג על אף שלב ולהימנע עד כמה שאפשר מטעויות. בניית אתרים נעשית בשיתוף פעולה בין הלקוח ובין בונה האתר.

לכל לקוח יש חלום באשר לאתר שלו. כבר ראינו הרבה אתרים, כבר סימנו לעצמנו הרבה דוגמות, ועכשיו הגיע הזמן של הגשמת החלום. במאמר זה נביא סקירה איך לבנות אתר צעד אחרי צעד.


שלב ראשון – תיאום ציפיות. כבר בשלב הראשון של בניית אתרים יישאל הלקוח כמה שאלות: מהו סוג האתר? האם הוא עסקי ואם כן מהו סוג העסק? האם זו  חנות מקוונת, או אתר תדמית, אינדקס או פורטל ועוד.מהו קהל היעד? האם יש דברים מיוחדים שבעל האתר רוצה להדגיש? האם יש מסרים מיוחדים שאותם הוא רוצה להעביר?

השלב השני – הקמת פיילוט ואפיון פונקציונאלי - בשלב של הקמת הפיילוט יציע בונה האתר עיצוב ראשוני המתאר בקווים כלליים את האתר ויגדיר את הפונקציות השונות. בשלב הזה של בניית אתרים יש לבדוק את גובה התקציב . לפי גובה התקציב יחליטו בעל האתר ואיש המקצוע מה חשוב ועל מה אפשר לוותר בשל מגבלות התקציב.

השלב  השלישי – בדיקת המתחרים והגדרת מילות המפתח. כל אחד רוצה להיות במקום הראשון במנועי החיפוש. התחרות גדולה. כבר בשלב זה יש להגדיר את מילות המפתח. לא תמיד מומלץ לבחור את המילים הפופולאריות בעלות התחרות הגבוהה. כאן נדרשת המומחיות והמיומנות של אנשי המקצוע בתחום של בניית אתרים כדי שיבחרו את מילות המפתח המתאימות ויתאימו אותם לתקציב הקידום בהמשך.

השלב הרביעי – כתיבת תוכן. בכתיבת תוכן  בתחום של  בניית אתרים וקידום אתרים חשוב להיעזר באיש מקצוע המכיר את כל רזי הכתיבה האינטרנטית. על הכתבות להיכתב בצורה מקצועית, מרתקת, משפטים ברורים וקצרים ללא שגיאות כתיב וסגנון.

השלב החמישי – בחירת שם דומיין. בחירת השם חשובה. רצוי לבחור שם קצר וקליט.

השלב השישי - בחירת חברת אחסון. חשוב לבחור חברת אחסון מתאימה. את חברת האחסון נבחר לפי השירותים שהיא מציעה ולפי הצרכים של האתר.
אנשי המקצוע בתחום של בניית אתרים יוכלו לייעץ.

השלב האחרון – בדיקת האתר – חשוב לבדוק האם האתר קל לשימוש וידידותי.  לא כל הגולשים הם מומחי אינטרנט. בעת בניית אתרים יש לשים לב שהאתר יתאים לכל אחד.