יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

מוזיאון דאלי


סלבאדור דאלי
דאלי הוא אחד מהאמנים הגדולים ביותר במאה ה-20. הוא נולד בעיר פיגראס שבקטלוניה, ספרד בשנת 1904, והושפע רבות מסגנון האמנות של תקופת הרנסנס. עבודותיו נודעו בעולם בשל השילוב יוצא הדופן שבין מציאות לדמיון. אמנותו של דאלי באה לידי ביטוי בתחומים רבים כגון עיצוב תפאורה, ציור, איור, פיסול, עיצוב תלבושות למופעים ועוד. התחום העיקרי שהביא לפרסומו היה הציור, ובמהלך חייו יצר קרוב ל-2000 יצירות. במהלך חייו ספג דאלי ביקורת רבה על הרדיקליות של הציורים ויחד עם זאת אסף מאות אוהדים. כיום מוצגות יצירותיו של דאלי במוזיאונים שונים ברחבי העולם, ובעיקר במוזיאון הרשמי בעיר הולדתו.

מיצירותיו של דאלי


מוזיאון דאלי בפיגראס
רוב עבודותיו של האמן הספרדי נמצאות במוזיאון שהוקם בעיר הולדתו – פיגראס. המוזיאון הוקם בשנות השישים, ועוצב על ידי סלבאדור דאלי בעצמו. כשעיצב האומן את מוזיאון דאלי, היה לו חשוב ליצור חוויה יוצאת דופן אצל המבקר, כזו שלא תשאיר אותו אדיש. מוזיאון דאלי צבעוני, סוריאליסטי ומעניין, וכולל חפצי אומנות ויצירות מיוחדות שעוסקות בעיקרן ביחסי מין, מוות ונשים. כמו ציוריו, כך גם המוזיאון מעוצב כדי להציג מציאות אחרת, משוחררת, חופשייה מגבולות ונתונה לחלומות דמיוניים. מזה עשרות שנים מבקרים במוזיאון התיאטרון של דאלי אלפי תיירים ומתרשמים מהאמנות המיוחדת. בין אם אתם מכירים את יצירותיו של דאלי ובין אם לא, המוזיאון הוא אחד מהאתרים המומלצים בעת ביקור בספרד.

מוזיאון דאלי בפיגראס – טיפים והמלצות
מוזיאון דאלי נמצא בדרך המסחרית שבין צרפת לספרד.  הכתובת המדויקת היא: Placa Gala-Salvador Dali, 5, E-17600 Figueres. ישנן דרכים רבות להגיע, החל מתחבורה ציבורית, רכב שכור או הדרכה מתואמת מראש. מומלץ להגיע למוזיאון יחד עם מדריך שמכיר את דאלי, את יצירותיו, ואת האופן בו בנוי המוזיאון, כך תוכלו להיות בטוחים שקיבלתם את התמונה המלאה ולא פספסתם אף פינה או פריט. מחיר הכניסה למוזיאון נע בין 10-15 יורו לאדם, ובדרך כלל תתבקשו לשלם 11 יורו. שעות פתיחת המוזיאון משתנות בהתאם לעונת השנה, ומומלץ לבדוק זאת לפני ההגעה לביקור. כך או כך, דעו שבעונות התיירות התורים ארוכים ועשויים לקחת דקות ארוכות ואף יותר מכך. 

מוזיאון דאלי


מוזיאון דאלי בפריז
מוזיאונים המציגים את יצירותיו של דאלי נמצאים בבירות נוספות בעולם, כמו פריז ולונדון. המוזיאון בעיר הבירה של צרפת נמצא בכתובת Rue Poulbot Paris 75018 France. בניגוד למוזיאון הרשמי בספרד, בפריז תוכלו למצוא עשרות יצירות במוזיאון אינטימי וקטן באופן יחסי. הסיור מתאים לביקור עצמאי ללא מדריך.