יום שני, 22 בנובמבר 2010

האח הגדול


מדוע התוכנית האח הגדול הפכה ללהיט בין לילה ?

התוכנית האח הגדול היא תוכנית הריאלטי המצליחה ביותר בכל הזמנים גם בעולם וגם בארץ. התוכנית הגיעה אלינו לאחר שעשתה שמות במדינות רבות והכתה גלים בקהל הצופים הישראלי אשר היה רעב לסוג אחר של ריאלטי.
עד האח הגדול היינו רגילים לסוג אחר של ריאלטי, היינו רגילים לתוכניות מוכנות מראש, ערוכות ומשופרות בהן לאמת נשאר קצת מקום נוכח הצורך לצאת לפרסומות ולהיות מקוריים. הריאלטי החדש הזה השאיר לנו את האפשרות לשפוט בעצמנו את מי אנחנו אוהבים יותר וזאת לנוכח האפשרות לצפות בו בעל עת במהלך שלושת החודשים בהם הוא נמצא בבית.

האח הגדול


איך זה עובד ?

קבוצת אנשים נבחרת על ידי אנשי ההפקה, בדרך כלל ישנה השתדלות לגוון במיוחד הן מבחינת הגילאים והן מבחינת האישיות. הגיוון שומר על הצבע בתוכנית וכמובן שהוא מספק לא מעט כותרות. לאחר בחירת המשתתפים מכניסים אותם לתוך בית האח גדול בו יש לכולם מיטות, מטבח ואף חצר עם בריכה. המשתתפים נשארים בבית למשל שלושה חודשים רצופים והם מצולמים כל העת על ידי מצלמות.
אין רגע לא מצולם והצילומים מועברים בשידור חי גם לאינטרנט וגם לערוץ מסוים בטלוויזיה. כל הקטעים הטובים והמדוברים ביותר נערכים בסוף השבוע ומשודרים בערוץ 2. כמו כן, ההדחה נעשית בשידור חי גם כן ולמעשה מי שלא מקבל מספיק קולות מהצופים בבית מודח. מי שנשאר אחרון זוכה בפרס כספי של מיליון שקלים.
חשוב להבין שהשהות בבית כוללת השתתפות במגוון משימות מוזרות, התקציב בבית משתנה מעת לעת ואין ספק כי בפני השוהים בבית עומדים אתגרים רבים.

משתתפי האח הגדול 1


למה כדאי לצפות בתוכנית ?

התוכנית האח הגדול לא סתם הפכה להיות התוכנית המדוברת ביותר בעולם. אנשים אוהבים את התוכנית כי יש להם סוף סוף ההזדמנות למלא את יצר החטטנות בצורה מושלמת. העונות הראשונות הביאו אל המסך דמויות מגוונות כגון אלירז שדה, יוסי בובליל, שפרה קורנפלנד, אלין, פוטנה, סער ואיילה, לאון ועוד רבים וטובים.
את התוכנית ניתן לראות בכל רגע נתון ומכל מקום ולמעשה רבים הם האנשים שחיו את חייהם של השוהים בבית האח הגדול במשך כמה חודשים. בסוף התוכנית הזוכה מקבל מיליון שקלים כפרס כספי ואין ספק כי פרס זה מהווה טריגר נוסף לראות את התוכנית.
ובריאליטי כמו בריאליטי אי אפשר בלי תככים, מזימות, שקרים, ריבים, אהבות, בגידות, שנאות ומה לא.