יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

שולחן משרדי


שולחן משרדי הוא השולחן שעליו מתבצעות עבודות המשרד. בכל יום ובכל שעה נכתבים על השולחן המשרדי מכתבים שונים, נחתמים חוזים, עסקאות חדשות נוצרות ועוד.

שולחן משרדי חייב לשרת את הפונקציות הרבות שעבורן הוא נוצר. הדבר החשוב ביותר בעת הבחירה של שולחן משרדי הוא הנוחות. השולחן חייב להתאים לצרכים וגם לאנשים העובדים עליו. שולחן שאינו מתאים יאט את קצב העבודה, יפגע בהישגים ויגרום כאבי גב לעובדים. 



גם עיצוב השולחן חשוב. בחירת הסגנון של השולחן תשפיע על אופי המשרד. מנהל המעוניין לשדר אווירה יוקרתית יבחר שולחן משרדי יוקרתי ואילו מנהל המעוניין לשדר אווירה חברית, יבחר שולחן בסגנון קליל וחדשני.




שולחן משרדי – לבעלי התפקידים השונים

·        שולחן עבור המזכירה – זהו שולחן בגודל בינוני. בבחירת שולחן זה כדאי לשים לב ליחידות האחסון. שולחן המזכירה צריך להיות פונקציונאלי, שולחן שאפשר יהיה לשמור בו על סדר וארגון.

·        שולחן  למנהל - גם שולחן זה חייב להיות פונקציונאלי, אך עליו לשדר עמדה של סטאטוס ויוקרה. מהלים שונים יבחרו בסוגי שולחנות שונים מהמבחר הגדול הקיים בשווקים.

·        שולחן קבלה – שולחן משרדי זה הוא העמדה הראשונה שבה נתקלים אורחי המשרד. על שולחן הקבלה להיות מרשים ומעוצב. הגודל של שולחן הקבלה ייקבע לפי מספר הפקידות שיעבדו  בו.

·        שולחן ישיבות -  שולחן הישיבות הוא שולחן משרדי גדול ממדים. כדי לספק מקום ברווח עבור עובדי המשרד המתכנסים לישיבות, יש לבחור שולחן גדול ונוח, שולחן שיוכל להכיל את כל החומר העסקי וגם את הכיבוד למשתתפים.


שולחן משרדי – כמה דברים שחשוב לדעת

·        שולחן משרדי חייב להיות שולחן חזק ורחב ידיים, שולחן שנוכל להעמיס עליו את כל הנדרש בלי שנצטרך לחשוש שהוא עלול לקרוס.

·        שולחנות המנהלים הפופולאריים הם שולחנות העשויים מעץ מלא ומצבעים כהים. שולחן  מנהלים בצבע בהיר יצבור כתמים ויתבלה אחרי שימוש קצר.

·        לא מומלץ להקצות שולחן אחד עבור שני עובדים או יותר.אמנם, שולחן אחד יחסוך מקום יקר, אך השימוש המשותף יגרום לבלבול  ולתקלות שונות.

·        כאשר מרהטים את המשרד עדיף לעשות קנייה מרוכזת של שולחנות העבודה, לבקש הנחה ולחסוך כסף.