יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

דומיין

דומיין - לכל אתר יש שם

כאשר ברצוננו להקים אתר אינטרנט חדש, שמו של האתר, או במילים אחרות שם דומיין, הוא פרט חשוב מאוד ולעיתים חשוב לא פחות מעיצוב האתר והתוכן שלו. אתר בעל שם דומיין טוב יוכל למשוך אליו גולשים רבים ולהצליח מאוד. אז מה צריכים לדעת על בחירת שם דומיין, קניית דומיין, חידוש דומיין ועוד?



בחירת שם דומיין


כשאתם בוחרים שם דומיין חשוב לזכור מספר גורמים ולהתחשב בהם. ראשית כדאי למצוא שם קליט, שיהיה קל לזכור ונעים באוזן, על מנת להקל על קהל המעריצים שלכם למצוא את האתר שלכם ולהיכנס אליו גם ללא שימוש במנוע חיפוש כזה או אחר וללא צורך לחפש את השם בזיכרון במשך זמן רב.

על כן מומלץ למצוא שם דומיין קצר עד כמה שניתן, קליט, שמתחבר למילה או סיסמא ידועה, וכמובן-שיתקשר באופן ברור לתוכן האתר ולנושא העיקרי שלו. חשוב לזכור גם ששמות דומיין שנשמעים דומה מאוד לשמות של חברות מפורסמות עלולים לגרור עמם תביעות או סתם טעויות רבות של גולשים שכלל לא מעוניינים להיכנס אל האתר שלכם. מומלץ לבחור שם ייחודי ושונה שיהיה קל לקשר אל האתר שלכם בפרט.

בחירת סיומת לשם דומיין

לאחר שבחרתם שם דומיין מתאים, קליט וקצר צריך למצוא גם סיומת מתאימה לשם האתר שלכם. במידה והאתר שלכם בינלאומי, כתוב באנגלית ורלוונטי גם לגולשים מחוץ לארץ יש סיבה לרשום אותו עם סיומת .com ובמידה והאתר שלכם בעברית, פונה לקהל ישראלי ואינו רלוונטי מוחץ לגבולות המדינה מומלץ להשתמש בסיומת של ישראל – co.il. סיומות אחרות כמו gov, ac, org יתאימו לאתרים ממשלתיים, אקדמיים וארגוניים בהתאמה.

איך קונים דומיין?

דומיין מומלץ מאוד לקנות לבד! אל תתפתו לשלם למישהו שיעשה את העבודה בשבילכם, כיוון שאתם אף פעם לא יכולים לסמוך על מישהו שלא ירמה אתכם או יפיל אתכם בפח, וכשמדובר ברישיון לדומיין זהו פרט קריטי. שמו של האתר הוא למעשה הכתובת ודרך הכניסה אליו ואם הוא לא ירשם כראוי בשמכם האתר כולו יהפוך ללא רלוונטי ולא שמיש.

על כן ומלץ ללמוד את תהליך הרישום באינטרנט ולעשות זאת בעצמכם בתהליך קצר ופשוט. מחירו של דומיין שלנה הוא שולי ומסתכם בכ-25 דולרים, שהם כמאה ועשרים שקלים. אל תתפתו לשלם לחברות שאינן מוכרות מחיר גבוה מזה על הדומיין שחפצתם בו, סמכו על עצמכם וקנו את הדומיין שמתאים לאתר שלכם ללא עזרתם של אנשים אחרים.