יום חמישי, 28 ביולי 2016

משכון נכס קיים



מהו משכון נכס קיים?

משכון נכס קיים הוא כלי שנועד למינוף עצמי וניתן להשתמש בו עבור שורה ארוכה של צרכים ומטרות. השימוש העיקרי במשכון הוא להשקעה ורכישת דירה נוספת, לצד נכס קיים. במסגרת משכון מן הסוג הזה ניתן לקבל 50% מימון בריביות אטרקטיביות של משכנתא על הנכס החדש, כאשר כל היתרה היא בתנאים של הלוואה לכל מטרה וכמובן כנגד שעבוד של הנכס הקיים.
מבחינה חוקית מטופלת הלוואה על בסיס משכון נכס קיים בצורה שונה בהשוואה להלוואת משכנתא רגילה, ולכן גם הריביות שהבנק גובה הן גבוהות יותר. מעבר לכך, מדובר על הלוואה מסחרית וברת תחרות בין הבנקים וחברות האשראי. המשמעות היא שניתן להתמקח עם הגוף המממן ולנהל משא ומתן על הריביות, פריסת ההחזר, שנות ההלוואה וכן הלאה. 




טיפים למשכון משתלם

החזר הלוואה לאחר משכון נכס קיים תלוי בבחירת הנכס. רצוי לתת עדיפות לנכס שקל למצוא עבורו שוכרים משתלמים, להגיע אל הדירות השונות ולקבל המלצות מאנשי מקצוע. אפשר להתייעץ עם מתווכים ומומחים למשכנתאות ולעקוב אחר המידע שמפורסם באמצעי התקשורת. בנוסף, יש יתרונות וחסרונות שונים לכל אפיק השקעה. משכון נכס קיים לטובת רכישת דירה בעיר חדשה לדוגמא יבטיח הוצאה מינימאלית, אך מצד שני יהיה קשה למצוא שוכרים באופן מיידי. לעומת זאת, רכישת דירה בעיר מבוססת תדרוש הוצאה כספית גבוהה אך גם הביקוש לשכירות יגדל בהתאם.
לסיכום, משכון נכס קיים הוא תהליך ארוך שמחייב מתן תשומת לב לפרטים השונים. רצוי לקבל הצעה מותאמת אישית על המשכון ולבדוק את תנאי ההלוואה עבור החלק שמעל ל-50% מימון. את זה עושים בצורה מסודרת מול הגופים שעוסקים בתחום, תוך יצירת קשר עם נציגי הבנקים ובדיקות מול חברות האשראי.