יום שישי, 3 באוקטובר 2014

פירוש חלומות על מלחמה




חלומות על מלחמה
 

כל אחד חולם, בכך אין ספק. חלק מן האנשים זוכרים את החלומות וחלק אחר לא, אולם מחקרים מוכיחים ששלב החלימה היא בלתי נפרד מהדרך שבה אדם ממוצע מעבד את היום החולף וחייו בכלל, בזמן השינה. מיסטיקנים אשר עוסקים בפירוש חלומות יודעים לקשר בין המסר, התקופה בחיים שבה החולם חלם וכמובן הסמלים המופיעים בחלום. אחד החלומות בעלי ההשפעה הגדולה הוא חלום על מלחמה. ישנם סוגים רבים של מלחמות ולכל אחד מן הסוגים יש גם פרשנות אחרת, אולם ככלל, חלום על מלחמה מדבר על עימותים.


גרסאות רבות למלחמה אחת
 

חלום על מלחמה באופן עקרוני מבקש להציג בפני החולם את המצב בו הוא נמצא. לרוב אנשים נמצאים בצומת הכרעה שצריכה לשנות את גורל האדם מצד אחד לאחר, תלוי בהחלטה עצמה. בחלק נכבד מן המקרים מדובר בבעיה שיש להתמודד עימה ולהתייצב מולה. אין לאדם קונפליקט גדול יותר מאשר הוא עצמו. מיסטיקנים רבים ,המבצעים פירוש חלומות, מחזקים את הטענה באומרם כי יש מי שמבקשים לבצע מטלה, משימה או לעבור תקופה באופן מושלם והמאבק הוא פנימי וקיצוני ולא נותר למאבק הזה שום דבר פרט להרס עצמי.


מלחמה כמאזנת בין הקטבים
 

לעיתים יש למלחמה ייצוג חיובי בחלום ולאו דווקא שלילי. במסגרת הקונפליקטים הפנימיים שהאדם עובר ובאים לידי ביטוי בצורה של חלום על מלחמה, הוא בעצם רוצה לאזן בין הקוטב השלילי שגורר אותו להרס עצמי ולתחושות בסיסיות קשות ובין הקוטב החיובי שיבחן את הנושא באופן אובייקטיבי. מיסטיקנים ומפרשי חלומות בודקים תמיד את כל האפשרויות ולעולם לא ניתן לבחון את הנושא באופן גורף, משום שכל אדם הוא אינדיבידואל עם מטענים שונים, עם חוזק נפשי אחר וכמובן מושפע מן הסביבה אחרת.



המלחמה האמיתית בשדה הקרב

לעיתים מיסטיקנים נתקלים באנשים שחולמים על מלחמות אמיתיות, כאלה שהשתתפו בהם בתקופה מסוימת בחיים ורודפת אותם בכל לילה, או אחת לכמה זמן. גם למקרים שכאלה יש פיתרון ופגישה עם מיסטיקן העוסק בפירוש חלומות יכולה להסביר את המשמעות של המראות, למרות שאלה אכן התרחשו בזמן אמת.