יום שבת, 1 במרץ 2014

חברה במצב חירום



זה לא סוד שמדינת ישראל זה אזור בעייתי מבחינות רבות, ויש לא מעט סיכונים שמפניהם כל חברה צריכה להתגונן. חברה במצב חירום צריכה לדעת איך להגיב גם במצבים של רעידות אדמה, גם במצבים של אירועים ביטחוניים וגם בעוד הרבה תרחישים אחרים שאיש מאיתנו לא רוצה לחשוב עליהם. 

כיצד חברה יכולה להתכונן לשעת חירום
רק חברה במצב חירום שיהיו לה נהלים ברורים להתנהגות, הן בקרב מקבלי ההחלטות והן בקרב העובדים השונים, תוכל לצאת מהמצב עם כמה שפחות נזק. לכן חלק חשוב בכל הנושא של הכנה של חברה במצב חירום, זה הנושא של כתיבת הנהלים. כמו כן, חשוב ביותר להגיע למצב שבו כל אחד מהנוגעים בדבר יידע מה עליו לעשות בשעת חירום, כי אם יהיו קיימים הנהלים אך אנשים לא יידעו עליהם, הרי שלא תהייה בהם תועלת. 


האיומים הקיימים
על מנת שאפשר יהיה לכתוב נהלים שקשורים לתחום של חברה במצב חירום, צריך לדעת מהם האיומים הקיימים, כי לא כל חברה נחשפת לאותם איומים. זה ברור שאם מדובר על חברה שעוסקת בתחום של כימיקלים הרי שהאיומים עליה שונים לעומת מפעל שבסך הכול צריך להתגונן מפני תרחישים שונים של רעידות אדמה או שריפות. 

ציוד טכנולוגי
חברה במצב חירום צריכה שיהיה לה גם ציוד טכנולוגי מתקדם במיוחד, כי לא פעם הציוד הטכנולוגי יכול לשפר את זמן התגובה ואת המצב. ציוד טכנולוגי זו יכולה להיות מערכת משוכללת של התרעה, מערכת הגנה או מערכת של כיבוי שריפות, כך שזה מאוד תלוי על איזה סוג של איומים מדובר. על כל חברה להכין הוראות ברורות לשעת חירום ולדאוג שכל עובדיה יכירו אותם כי זה מה שיקבע את תוצאות האמת.