יום חמישי, 9 בפברואר 2012

X פקטור


תוכנית X פקטור היא אחת התוכניות המצליחות והנצפות כיום בטלוויזיה. היא עלתה לשידור לראשונה בשנת 2004 בבריטניה ומייד הוכתרה לתוכנית הבידור הפופולארית במדינה. במהלך השנים התארחו בתוכנית X פקטור זמרים מפורסמים רבים ביונסה, ג'ורג' מייקל, בריטני ספיר, ריהאנה, פול מקרטני, ג'סטין ביבר ועוד זמרים אחרים.

את הפופולאריות האמיתית של התכנית היא חייבת לאיש העומד מאחוריה או יותר נכון במרכזה – סיימון קאוול. בשנה החולפת הוא העלה את העונה הראשונה של התוכנית בגרסה האמריקנית לרשת FOX ובזכות כך, וכנראה בצדק, זכה לתואר הדמות המשפיעה ביותר בעולם הטלוויזיה. כי X פקטור הפכה לפצצת ריטינג מטורפת בה צפו למעלה מ- 21 מיליון בני אדום.  

X פקטור – סיימון קוואר

סיימון קאוול (52) נחשב כיום למפיק המוזיקלי המשפיע ביותר בעולם הטלוויזיה, אשר לפי הפרסומים במדיה מרוויח לעונה אחת 75 מיליון דולר. את הקריירה שלו בשנות ה- 80 הוא התחיל כמנהל ומפיק מוזיקלי.

בשנת 2001 הוא עבר לטלוויזיה והיה שופט בתוכנית "פופ איידול" הבריטית ובהמשך ב"אמריקן איידול". היום הוא מכהן כמנטור בתוכנית X פקטור ובנוסף להכנות לעונה החדשה, קאוול עובד על הפיתוח החדש שלו – די ג'יי נולד. לטענתו די ג'יי הם הרוקסטאר החדש". התוכנית החדשה תופק על ידי חברת SONY וחברת ההפקות של וויל סמית'. 

X פקטור


X פקטור – פאולה עבדול

פאולה עבדול (50) היא ללא ספק השופטת הצבעונית והפרובוקטיבית של X פקטור. כזו היא הייתה גם באמריקן איידול, שם במשך שמונה עונות רצופות כהנה כשופטת. היא עזבה את אמריקן איידול לטובת X פקטור, אך השערוריות הקשורות לשמה לא הניחו לה. החל משמועות שניהלה רומן עם אחד המתמודדים בתחרות ועד לשמועות על שימוש בסמים ואלכוהול. הייתה גם פרשייה של מתמודדת שגופתה נמצאה ליד ביתה של עבדול בתוך מכונית ובה על לוחית הזיהוי היה כתוב: ABL LV (קיצור לאהבת עבדול באנגלית).

X פקטור – ניקול שרזינגר

שופטת נוספת בתכנית X פקטור היא הזמרת והשחקנית ניקול שרזינגר (34). היא החלה את דרכה בעולם המוזיקה בלהקת הבנות המצליחה הפוסיקט דולז, בזכותה מכרה 9 מיליון אלבומים בעולם. היא הופיעה לצידם של פי דידי, 50 סנטר טימבלנד ובשנה החולפת הצטרפה לפנאל המנטורים של X פקטור. יחד עם השופטת פאולה עבדול, ניקול קיבלה איומים על חייה בעקבות התוכנית מעריצה בת 14 שהודחה. "שתי הזונות הטיפשות הדיחו את האדם הלא נכון מהתוכנית", כך כתבה המעריצה בטוויטר.