יום שלישי, 14 בפברואר 2012

שירות לאומי

במדינה ישראל, כל נער או נערה אשר מגיעים לגיל שמונה עשרה חייבים לתרום שנה עד שלוש שנים מחייהם לצבא. מחויבות קהילתית וחברתית זו חשובה מאין כמוה להמשך דרכם של בני הנוער, מעצבת את אופיים ואת אישיותם ובונה אצלם משהו טוב יותר, מעצים יותר. שירות לאומי זהו סוג נוסף של התנדבות אליו הולכות בדרך כלל בנות דתיות אשר אינן משרתות בצבא מטעמי דת וכן חבר'ה אשר אינם יכולים להתגייס לצבא מסיבות שונות רפואיות ובריאותיות.

שירות לאומי – להעניק מכל הלב

שירות לאומי מהווה במה מיוחדת לנתינה אמיתית ללא גבולות. שירות לאומי מפגיש בני נוער מכל רובדי האוכלוסייה ביחד, מלמד אותם הענקה ללא תמורה מהי וכמובן גם עצמאות. שכן, מתנדבי השירות הלאומי מתגוררים בדרך כלל בדירות שירות אשר הגוף דרכם הם מתנדבים שוכר עבורם. הם דואגים לעצמם לאוכל ולשאר צרכי מחייתם.

שירות לאומי ניתן לעשות במסגרות השונות: בתי ספר, כפרי נוער, גני ילדים, בתי חולים, שב"כ, משטרה, מרפאות חוץ, קופת חולים, קק"ל, מדרשות להעמקת יהדות, מדרשות טיולים ועוד. כמו כן, שירות לאומי ניתן לעשות גם בתפוצות, לנסוע לחו"ל ולחזק את הקהילות היהודיות הגרות שם.

מתנדבי השירות הלאומי במעמד השחרור זכאים להטבות כמו חיילים משוחררים ובמהלך השירות הם מקבלים גם כן מלגת קיום המספיקה להם לצורכי מחיה בסיסיים.



שירות לאומי – מתנדבים מספרים

טובה מירושלים מספרת: לשירות הלאומי התנדבתי במשך שנתיים, אותם העברתי בכפר נוער בצפון הארץ. לכפר נוער זה הגיעו עולים חדשים מארצות שונות ואנו עזרנו להם להתאקלם בארץ. התמודדנו עם קשיי שפה, מצוקות כלכליות ומשפחות הרוסות.

השירות הלאומי שלי העניק לי עצמאות רבה ומחויבות. הענקתי לכל חניך וחניך את החום והאהבה לו הוא היה זקוק, ניסתי להוות תחליף לבית שלא היה לו. עצם הסמכות שניתנה לי והאחריות הרבה שהייתה מוטלת עליי, העצימה מאוד את אישיותי ותרמה רבות להתפתחות האישית והבין אישית שלי.

עבורי, זו הייתה חוויה מיוחדת במינה, שנתיים בלתי נשכחות שבסופן אפילו הצלחתי לקצור את הפירות מהעמל הרב שהשקעתי בתלמידים שלי, בחניכים שלי.