יום ראשון, 11 בינואר 2015

טונרים



מהו טונר?
הטונר הוא למעשה אבקה, שנמצאת בשימוש נרחב במדפסות לייזר ובמכונות צילום. השימוש בטונר הוא בטביעת הטקסט או הצורה המודפסת על נייר ההדפסה או הצילום. טונרים מוקדמים היו עשויים תערובת של פחמן, תחמוצת ברזל וסוכר. לאחר מכן, בכדי לשפר את איכות הטונר, הוחלף הפחמן בפולימר מלאכותי. השימוש בטונר מתבצע כשהחום במדפסת הלייזר או מכונת הצילום ממיס אותו, וכך נצרבת הצורה הרצויה על נייר הצילום. בגרסתם המוקדמת, טונרים היו מגיעים בבקבוקונים אותם היה צריך לשפוך לתוך חלל ייעודי במדפסת, אך כיום הם מגיעים במכלים סגורים וייעודיים שנכנסים בצורתם השלמה למדפסת ולמכונת הצילום.

לא עסק זול
הטונר הוא, כמובן, מתכלה, ויש לחדש את אספקת הטונר במדפסת ובמכונת הצילום באופן קבוע. במשרד שכמות ההדפסות והצילומים בו רבה – כמו כל משרד ממוצע – מדובר בהוצאה כלכלית גדולה ומתסכלת. את מלאי הטונר יש לחדש במרבית דגמי המדפסת בתדירות שיכולה להגיע לפעם בשבועיים-שלושה, כשמחיר טונרים מקוריים למדפסת או למכונת הצילום מגיע לכ-100 ₪ בממוצע.

חיסכון בעלויות ומחזור טונרים
ישנם פיתויים רבים בכל הנוגע לחיסכון בהוצאות החודשיות על טונרים. הראשי בהם – קניית טונר שאינו מקורי. אנו ממליצים להימנע מפעולה זו. טונר מקורי – משמע, שיוצר עבור המדפסת בפס הייצור שלה – מבטיח פעולה טובה ואיכותית, בעוד טונר מזויף יכול לגרום לנזק בלתי הפיך למדפסת. במקרים מסוימים שימוש בטונר שאינו מקורי יכול גם לבטל את האחריות לתיקון טכני של היצרן, שכן מדובר בפעולה הנוגדת את הוראות השימוש. ישנן שתי דרכים עיקריות לחיסכון בעלויות טונרים חודשיות – מחזור טונר וקנייה מרוכזת. כשאנחנו מדברים על מחזור הכוונה היא למילוי מחדש של מכלי הטונר הריקים, פעולה שחוסכת כמה עשרות שקלים אך יכולה גם היא לעתים להזיק למכונה (במקרה של מיכל שנפגם מעודף שימוש). קנייה מרוכזת של מכלי טונר רבים משיגה שתי מטרות – הבטחה שלא תתקעו ללא טונר באמצע הדפסה עם אספקה שוטפת של טונר, וחיסכון בעלויות בגלל קנייה מרוכזת במחיר הנחה יחסי.