יום שבת, 10 בינואר 2015

ביצוע הסרת עין הרע


עין הרע – הסבר קצר
על יוסף החכם נאמר בגמרא ש"אף זרעו של יוסף אין עין רעה שולטת בהם", כלומר – יוסף וצאצאיו מוגנים מעין הרע, בשל חוכמתו וצדיקותו של יוסף. מכך אנחנו למדים שאת עין הרע חקרו והבינו כבר במקורותינו המוקדמים ביותר. אך מהו בדיוק מצב של עין הרע? נסביר על ידי דוגמה. כשאנחנו מתקנאים בחבר, בן משפחה או אדם קרוב שזכה בסכום כסף גדול בפתאומיות, אנחנו יכולים לגרום לו לרצף של מזל רע, ניסיונות או התרחשויות שיעלו על המזל הטוב בזכייתו. זהו מצב של עין הרע – התרחשויות שליליות כתוצאה מרחשי הסביבה כלפינו.

קנאה, גאווה ועין הרע
הגורמים לעין הרע הם, כפי שניתן להבין, לעתים קרובות האנשים הקרובים אלינו ביותר. היינו רוצים, כמובן, לגרום לעין הרע אצל צוררים גדולים או אצל אנטישמים ידועים – אך לצערנו, לא כך זה עובד. עין הרע נגרמת מרגשות של אנשים הקרובים אלינו, כמו הורים, אחים, משפחה או חברים. כשאנו חשים רגש של גאווה, לפיו מגיע לנו יותר מזולתנו, הדבר מוביל בהכרח לקנאה – קנאה שתגרום לעין הרע אצל הזולת, בו לעתים קרובות לא התכוונו לפגוע כלל ועיקר. לכן יש אל מומחים על מנת לעשות ביצוע הסרת עין הרע.




הימנעות והסרה


הסרת עין הרע היא לא פעולה מסובכת, ובהחלט מומלץ לבצע הסרת עין הרע בצורה כזו או אחרת במרווחי זמן קבועים. ייתכן שהסרת עין הרע תכלול טיפול במלח, עופרת או חומר אחר – אך מומלץ להימנע מעבודה זרה שתפגע בנו בתחום זה. לפנות למומחים בהסרת עין הרע, שהצלחתם מוכחת, היא השיטה הטובה ביותר לכך. מעבר לכך – הסרת עין הרע חשובה פחות אם אנחנו מקפידים להימנע מעולם העין הרעה. חיים צנועים בהם אנחנו מקפידים על ענווה לא גוררים עין הרע כלפינו, ומי שבכל זאת מעוניין לעשות ביצע הסרת עין הרע על ידי הימנעות פיזית ממנה – לשם כך ישנם קמעות, צמידים ואבנים טובות שבכניסה לכיס יגנו עלינו.