יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

אמטיסט



אמטיסט, או בשמו העברי "אחלמה", הוא מינרל אשר יש לו גבישים גדולים מאד והוא ניחן בתכונות אנרגטיות שונות. האמטיסט משמש גם כאבן חן והאמונה העתיקה סברה כי יש לו יכולות להגן מפני שכרות ויכולות ריפוי שונות. המבנה של האמטיסט הוא מבנה גבישי וניתן לראות את הגבישים שלו בקלות רבה ללא צורך לשים את המינרל תחת מיקרוסקופ. כנראה שגם הגבישים הברורים שלו הובילו לסקרנות הרבה במינרל זה.

הרכב
אמטיסט הוא סוג של מינרל אשר הצבע הסגול שלו בולט מאד. הצבע שלו נחשב לצבע מגן ומכאן האמונה שיש לו יכולות אנרגטיות של ריפוי. ישנם מחקרים שונים אשר נעשו על מינרל זה ויש שסוברים כי בקרבה של אמטיסט יש ברזל שממנו הוא מקבל את הצבע הסגול שלו. מחקרים נוספים גורסים כי יש בקרבה של האמטיסט השפעות גם של ברזל וגם של אלומיניום.

יכולות
האמטיסט הוא מינרל בעל גבישים בולטים והאמונה הרווחת הוא שיש לו יכולות להגן מפני שיכרות וכי יש לו יכולות ריפוי. השם עצמו של אמטיסט מקורו ביוונית עתיקה כשהפירוש הוא א- לא ומתוסטוס- שיכור, כלומר "לא שיכור". כמובן שעם הזמן המינרל המשיך לרתק את האנושות כולה והתכונות אשר יוחסו לו הן לא רק הגנה מפני שיכרות אלא גם הגנה מפני מחלות וכשאלו מגיעות גם ריפוי.

התאמה
כל מינרל, אבן טובה או אבן חן מומלץ להתאים למי שנושא אותה וכך בדיוק עם המינרל אמטיסט. לאמטיסט יש יכולות שונות של ריפוי, אך לא כל אדם זקוק לאותו ריפוי ולא כל אדם מגיע מאותו רקע. כאשר מחליטים לשאת, לענות או להחזיק מינרל או אבן חן שיש להם כוחות אנרגטיים, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע ולקבל את ההתאמה הטובה ביותר.