יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

השתלת שיניים ממוחשבת



בעבר הלא רחוק השתלות שיניים נחשבו להליך מורכב מאד, יקר וגם כואב. רבים חששו לבצע השתלות שיניים ודחו את הטיפול עד שהגיעו להתאמה של שיניים תותבות. בשנים האחרונות נכנס הליך השתלת שיניים ממוחשבת שמהווה פריצת דרך אמיתית בתחום השתלות השיניים והופך את תהליך ההשתלה לפשוט יותר ופחות כואב.

מה היא השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת זהו הליך של טיפול בהשתלת שיניים שמתוכנן על ידי מחשב. תחילה מבצעים צילום CT תלת מימדי המתאים לתהליך ולאחר מכן המחשב מבצע תכנון מדוייק של עבודת השתלת השיניים. הצילום התלת מימדי יחד עם ההתאמה למבנה הלסת של המטופל מאפשר לרופא השיניים לעשות התאמה מושלמת של השתלים. הצילום התלת מימדי נותן לרופא מידע אודות המקום הפנוי להשתלה ומהו הגובה והעובי של הלסת באזור המיועד. כשלרופא יש את כל המידע הזה הוא יבצע התאמת שתלים מדוייקת.

ההבדל בתהליך ההשתלה

כפי שנכתב, בעבר הלא רחוק כל תהליך השתלת השיניים היה מתבצע על ידי הרופא בלבד. הרופא היה בודק את מבנה הלסת והמקום הפנוי להשתלה ומבצע בהתאם לנתונים שאסף את ההשתלה. היום, השתלת שיניים ממוחשבת מכינה עבור הרופא שבלונה שמולבשת על הלסת של המטופל והרופא מחדיר את השתלים בהתאם למקום המסומן. תהליך ההשתלה כולו אורך כ 10 דקות בלבד.

כאבים

מעבר ליכולת הדיוק של השתלת שיניים ממוחשבת, היא גם פחות כואבת. שלא כמו השתלה רגילה, בהשתלה ממוחשבת אין חתכים ואין זמן החלמה מהניתוח. תוך שעות ספורות ולעיתים אפילו מייד בתום ההשתלה המטופלים חשים כי הם יכולים לחזור לשגרת יומם, לדבר, לאכול ולהתנהג כבשגרת יומם. בעוד שעבור הרופאים טכנולוגיה זו היא מהפכה, עבור המטופלים היא חיים ללא כאב.