יום שני, 16 ביוני 2014

אבני החושן



הייחוד של אבני החושן בעבר
כולנו שמענו על אבני החושן ועל הסיפור המיוחד שלהן. אלו הן תריסר האבנים, אשר קישטו את החושן של הכהן הגדול של עם ישראל בעבר. לפי הכתוב בתורה, התברר כי אבני החושן היו בעלות כוח אלוהי של ממש, ודרכן אלוהים היה יכול למסור את דעתו בענייני חוק ומשפט, ובדילמות מוסריות קשות, על כן הן נקראו גם חושן משפט, בשל כוחן הייחודי. אגדות וסיפורים רבים חוברו על אבני החושן, ועד היום יש להן מקום של כבוד בתרבות היהודית.

מה הייחוד שלהן בהווה?
כאמור, יש מספר לא מועט של אבני החושן איננו בטוחים עד היום מה הן היו. חז"ל כתבו מה היו האבנים הללו, וכיום חוקרים רבים, עורכים להן התאמות להווה. הדבר מאפשר לכל אחד ואחת מאתנו, ליהנות מהתכונות המיוחדות שלהן. אחרי הכל, אם אותן אבני החושן נבחרו ע"י עם ישראל לקבוע חוק ומשפט - ברור שמדובר על אבנים מיוחדות מאד.
אכן, מי שסוקר היום את הטבלה של האבנים הללו, רואה שמדובר על כמה מהאבנים היקרות המיוחדות ביותר שיש. בתוךרשימת אבני החושן נוכל למצוא את האחלמה, הספיר, היהלום, התרשיש, הנופך, השוהם, הישפה, ועוד שורה ארוכה מאד של אבנים בעלות מראה מיוחד ונדיר. הדבר המעניין הוא שחלק גדול מאותן אבנים כלל לא נפוץ באזור הים התיכון, ואפשר שהן יובאו מארצות רחוקות בעבר, ובעיקר מחופי אפריקה דרך סוחרים שונים.

למה הן משמשות אותנו?
אפשר לראות כי אבני החושן משמשות אותנו כיום למגוון רחב מאד של צרכים. המראה המיוחד והנדיר של אבני החושן כמובן הופך אותן למושלמות לטובת שיבוץ בתכשיטים. יש שמשתמשיםבהן גם בתור אבנים של סגולה טובה ובעלות כוחות מיוחדים, ומשתמשים בהן לטובת טיפולים שונים.