יום שבת, 16 במרץ 2013

פריצת דיסק צווארי



מדוע פריצת דיסק צווארי היא נפוצה כל כך?
בשנים האחרונות אפשר לראות כי יותר ויותר אנשים סובלים מהתופעה של פריצת דיסק צווארי. יש אנשים הקושרים בין פריצת דיסק צווארי לבין הכמות הגדולה של תאונות הדרכים. אין ספק שיש קשר בין השניים, אך חשוב להבין שזה לא הכל. למעשה, חלק ניכר מהאנשים עם הפגיעה הם אנשים שלא עברו אפילו תאונה אחת בחייהם. אז איך זה שבסופו של דבר הפריצה מתרחשת?

ישיבה לא נכונה גורמת נזק גדול
לא לחינם מומחים ממליצים על ישיבה זקופה וישרה. הסיבה היא שאנשים רבים ישובים כפופים. במצב כזה, הדיסק באזור הצוואר מתחיל להיות לחוץ לאורך זמן, ובסופו של דבר הוא מאבד את הגמישות שלו. כתוצאה מכך, הדיסק עצמו נסדק, ובסופו של דבר מתרחשת התופעה של פריצת דיסק צווארי. חשוב להבין שהדבר כמובן לא קורה בין לילה - אבל לאחר שנים של ישיבה כפופה התופעה בהחלט יכולה להתרחש.



למה חשוב לשים לב לצורך מניעת התופעה?
לא מעט אנשים תבעו את מקום העבודה שלהם, בעקבות הופעה של פריצת דיסק צווארי. לכן יש להקפיד על כמה דברים בין אם אתם עובדים במשרד ובין אם אתם עובדים מהבית. אם אתם יושבים שעות רבות - הקפידו בישיבה על כסא ישר, והקפידו על ישיבה זקופה. אם אתם עוסקים בהרמת משאות כבדים, הרימו אותם תוך התכופפות נכונה (ניתן למצוא סרטונים באינטרנט שמראים כיצד) כדי לא ליצור לחץ ממושך על אזור הצוואר מה שישחק את הדיסק הצווארי.

איזה טיפול אפשר לעבור על מנת לפתור את הבעיה?
אם בכל זאת אתם לוקים בתופעה של פריצת דיסק צווארי הרי שישנם מספר טיפולים אפשריים. במידה ומדובר על סדק קטן, הטיפול היעיל ביותר נגד פריצת דיסק צווארי הוא שימוש במשככי כאבים כאלה ואחרים עד אשר האזור ישקם את עצמו אט אט. ישנו תהליך שבו מראש מגבילים את תנועת הצוואר עם תחבושת מיוחדת, כדי להגביר את הרווח באזור הפגוע בין החוליות ולאפשר לו להתאושש. במידת הצורך - משתילים דיסק חדש.