יום ראשון, 20 בינואר 2013

מרפאות שיניים



מרפאות שיניים לשיקום הפה
כאשר אנחנו סובלים מבעיות בשיניים אין כל ספק כי מדובר במשהו מטריד ביותר, כי איך שלא נסתכל על זה, הפה שלנו מסייע לנו בכל כך הרבה פעולות ועל כן יש צורך בטיפול מקצועי מיידי. מה מבדיל מרפאת שיניים לשיקום הפה ממרפאת שיניים רגילה כזו או אחרת? על פי רוב ההבדל הוא ברופא עצמו. רופא שהוא מומחה לשיקום הפה יכול לפתוח מרפאות שיניים לשיקום הפה בעוד שרופא שיניים רגיל לא יכול לעשות זאת עד שלא יתמחה בכל התחומים הנדרשים כדי להחשב מומחה לשיקום הפה. תחום שיקום הפה עוסק בשיקום ושיחזור שיניים גם מטעמי תפקוד וגם מטעמי אסתטיקה.
על ההבדל בין מומחה לשיקום הפה ורופא שיניים רגיל
מומחה לשיקום הפה מעניק טיפולים מגוונים יותר מהלבנת שיניים סתימות וטיפולי שורש. מומחה לשיקום הפה עוסק גם בשחיקת שיניים, השלמת שיניים חסרות, טיפולי חניכיים מסובכים, השתלות שיניים וגם טיפולים בהפרעות של פרק הלסת. מומחה לשיקום הפה משתמש בשיטות עבודה מתקדמות כמו שתלים דנטלים וכדומה.
מרפאות שיניים לשיקום הפה – מסלול ההתמחות
כדי לפתוח מרפאות שיניים לשיקום הפה זקוק רופא השיניים לעשות התמחות בתחום שיקום הפה. ברפואת שיניים ניתן להתמחות בכמה סוגים כמו: יישור שיניים, טיפולי שורש, שיקום הפה וכדומה. מומחה לשיקום הפה לומד 6 שנים כמו כל רופא שיניים אחר ולאחר מכן עליו לעבור התמחות של ארבע וחצי שנים כדי לקבל תעודה של מומחה בשיקום הפה. ההכשרה כוללת תחומים רבים כמו כירורגייה, יישור שיניים, מחלות חניכיים וכדומה. בתום ההתמחות על הרופא לעבור שתי בחינות כדי לקבל את תעודת המומחה.
מרפאות שיניים לטיפול דנטלי
מתמחה לשיקום הפה הוא גם סמכות לטיפול דנטלי ונחשב למעצב הפה מבחינה אסתטית. טיפולי השתלות שיניים הם חלק אינטגרלי מעבודתו. מרפאות שיניים לשיקום הפה עוסקות בכל התחומים הללו וכאשר אתם זקוקים לשיקום הפה עדיף לחפש מרפאות שיניים מסוג זה. יכולת האיבחון ותכנון הטיפול הכולל לשיקום הפה הוא אחד מיתרונות רופא שהוא מומחה לשיקום הפה העובד במרפאות שיניים לשיקום הפה.