יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

שנת שירות


אזרחות טובה יכולה להתבטא במגוון רחב של דרכים בהן יכולים המעוניינים לתרום למדינה. אחת הדרכים המתרימות ביותר בהקשר זה היא ביצוע שנת שירות. כשמדברים על שנת שירות, מדברים על שנה שבה מתנדבים ובכך תורמים לקהילה ולסביבה בדרך בלתי רגילה. לאחר שנת השירות, ניגשים המתגייסים ומגויסים כל אחד לתפקיד המיועד לו. שנת השירות מקרבת בין מגוון אנשים מחתך חברתי כזה או אחר, המשותף לכולם, הוא הרצון לתרום באמצעות שנת שירות כמחווה טובה .

עמותת אלון
בין כל האתרים שבהם ניתן לבצע שנת שירות במסגרת התנדבותית, יהיה ניתן למצוא גם את עמותת אלון. בעמותה זו ניתן לבצע שנת שירות מלאה, מעניינת ועשירה כמו בתי ספר, מתנסים, קהילות וכד'. ההשפעה על הקהילה החברתית, טמונה באותם האנשים אשר מבצעים שנת שירות במסגרת עמותת אלון העוסקת כולה ורובה בחינוך .

שנת שירות בעמותת אלון

שנת שירות, תאכסן כעשרה אנשים יחד בשכונות במרחב הארץ. זה יכול להתרחש במרכז ולהסתיים בדרום ואפילו בצפון. עיקר שנת שירות מקורה בבתי ספר הקרויים מבצעי לימוד. היכולת לקחת ילדים מעוטי יכולת ולמידה ולנסות לקדם אותם באמצעות שנת שירות, מסייעת לילדים האלה לטפס אל על ולהדביק פערים עד כמה שניתן. שנת שירות באמצעות חינוך ולמידה מסייעת לקבוצות קטנות, לצמצם את הפערים ולהעניק את הביטחון שלו מייחלים הילדים בעלי קשיי הלמידה .



שנת שירות והחינוך הפורמאלי

שנת שירות מתנהלת בבתי הספר בבוקר ובערב משלבת חינוך בלתי פורמאלי. מדובר במועדוני נוער, מועדוניות, חוגים וכד'. לצד הפעילות הפורמאלית, מעניקים מספקי השירות, העצמה לילדים מעוטי יכולת הלמידה. לידיעה, כשמדובר בילדים עם קשיי למידה, לרוב, בעיית לקויות הלמידה נגרמת כתוצאה נירולוגית , בעוד ההשלכות הסביבתיות עלולות אף הן לתרום למצב גרוע אף יותר. שנת שירות במסגרת החינוך, מסייעת לילדים אלה הן במישור הלימודי והן במישור החברתי בסופו של יום. התוצאה - עתיד מלבב יותר .
אם גם אתם מעוניינים לתרום למדינה באמצעות שנת שירות, בררו מידע מלא וצאו לשנה מלאה בעשייה חשובה ביותר כאזרחים למופת.