יום שבת, 25 באוגוסט 2012

פורום שירות לאומי


כשמגיעים לגיל 18, מגיעים לגיל שבו נפתחת דלת הגיוס לצבא. שנות התיכון נשארות מאחור והשירות הצבאי מביא איתו את הבשלות והאחריות שאותה נוטל הנער או הנערה. במידה והנער או הנערה בוחרים לשרת את המדינה במובן האחר, שעל כך מתקיים פורום שירות לאומי בהתאם על פי המאמר הבא .

פורום שירות לאומי במדינת ישראל

החוק במדינת ישראל קובע כי בסיום הלימודים , בהגיעו של הבוגר לגיל 18 , יתרום זה את חלקו למדינת ישראל לשירות התנדבות בצבא הגנה לישראל. לעיתים בא לידי ביטוי מסע התנדבותי זה, במסגרת פורום שירות לאומי. מדובר במקרים בהם האדם החפץ להתגייס אינו מתגייס מפאת חוסר יכולת בריאותית או מטעמי דת ומצפון כשמדובר בבנות. את השירות הצבאי מחליף פורום שירות לאומי עבור הבנות . 



על פורום שירות לאומי ועל בנות אמונה

רבות מבנות ישראל, אשר מקיימות את תורת משה, אינן מתגייסות לצבא ומאידך בוחרות פורום שירות לאומי כדרך לתת ולתרום כחברותיהן החילוניות. במסגרת אגודה התנדבותית, מתקיימת זה 40 שנה אגודה מסודרת המפעילה מערך של פורום שירות לאומי המתנהל במוסדות חינוך, מנהל ואפילו בריאות ובטחון .

על פורום שירות לאומי כיום

נכון להיום, פורום שירות לאומי מספק מערך גדול של עמותות וביניהן גם גוף התנדבותי. את השירות הלאומי יבצעו בפועל הבנות ובגדול יכול גם לספק את המענה לבנים דתיים ובו במסגרת השירות, יוכל לבחור המתנדב במגוון דברים על מנת לספק את המרב לחברה הישראלית. במידה ואחד מהמשרתים גר רחוק מהבית, יוכלו לספק לו בהתאם, סיוע מגורים על פי חוק.  שירות לאומי הינו חלק ממה שמייצב את בנות ישראל, על אף שאינן מתגייסות, התרומה באשר היא, תרומת קודש היא .
חשוב לזכור, כי שירות לאומי מספק למדינה תרומה משמעותית לא פחות מאשר שירות צבאי, ואנשים רבים מקבלים על עצמם תפקידים רציניים ביותר אשר מסייעים בתחומים רבים. במילים אחרות, גם אם לא התגייסתם לצבא מכל סיבה שהיא, עדיין יש בידיכם האפשרות להעניק למדינה תרומה חשובה ביותר .