יום שישי, 6 בינואר 2012

בוק בת מצווה


התמונות שבאלבום

ישנם אירועים רבים בחיים שאיננו רוצים לשכוח. אנו מתכוננים אליהם רבות וכשהם מגיעים אנו מקוים שהם יימשכו עוד ועוד ולא יסתיימו. אבל מטבע הדברים, מחוגי השעון לא עוצרים והאירוע מגיע לקיצו, וכך אנו נאלצים לשוב לשגרה ולחכות לאירוע הבא. 

הנחמה היחידה שיש לנו היא הזיכרונות מהאירוע, ובפרט התמונות שבכוחן להנציח רגעים יקרים לליבנו. כך ניצבים בגאון על מדפי ביתנו אלבומים רבים המתעדים כל שלב בחיינו, ובתוכם בולטים אלבומים מעוצבים מהאירועים המיוחדים שעברנו – אלבום חתונה, אלבום ברית מילה, אלבום בר מצווה ובת מצווה וכן הלאה.

בוק בת מצווה

אין צורך להרחיב בחשיבותו של אלבום בת המצווה. אמנם יש הטוענים שחגיגת בת מצווה איננה אירוע מיוחד והיא ככל יום הולדת, אבל אין סיבה שרק הנערים יזכו לאירוע מיוחד בהגיעם לגיל מצוות, גם לנערות מגיעה תשומת לב. מה שכן, בשנים האחרונות נפוץ המנהג לשלב באלבום בת המצווה לא רק תמונות מהאירוע עצמו אלא גם תמונות של כלת בת המצווה שהופקו במיוחד טרם האירוע, או בשמם המקצועי – בוק בת מצווה.

בתמונות אלה מצולמת הנערה בפוזות שונות כשהיא עוטה על עצמה ביגוד ואקססוריז שונים כמו כובעים ובנדנות. נוסף על כך, משולבים בתוך בוק בת מצווה תמונות מחוויות כלשהן בהן השתתפה הנערה – רכיבה על סוסים, טיול, סדנה וכדומה.


איפה מצטלמים?

בוק בת מצווה מופק בדרך כלל על ידי צלם מקצועי, בסטודיו שלו או בשטח. הנערה יכולה לבחור מקום שבו ברצונה להצטלם כמו חוף הים או אתר כלשהו באזור. לצלמים עצמם יש לא מעט רעיונות למקומות שונים בהם ניתן להצטלם, וגם בסטודיו שלהם יש בדרך כלל תפאורה נחמדה.

האם אפשר להכין בוק לבד?

אף על פי שלרוב בוק בת מצווה נעשה בידיים מקצועיות, בהחלט ניתן להכינו לבד. אם יש אחד מקרובי המשפחה או החברים היודע היטב את מלאכת הצילום והוא ניחן בראש יצירתי ניתן להיעזר בו. הרי בסופו של דבר כל מה שצריך בשביל הבוק הוא מצלמה, צלם ונערה החוגגת בת מצווה.
יש לא מעט אנשים שיש להם כישרון טבעי בהפקת תמונות – הם יודעים היכן טוב להצטלם, כיצד לביים את המצולם וכן הלאה. גם אם הצלם עצמו לא מוכשר בזה אפשר להסתייע באדם נוסף שידאג להפקת ובימוי הצילום. ביגוד ואקססוריז שונים זו לא בעיה למצוא, כמו גם מישהו שיעצב את האלבום. באיזו דרך שלא תבחרו, שיהיה בהצלחה והרבה מזל טוב!