יום שני, 23 במאי 2011

פסיכולוגים קליניים בתל אביב



טיפול פסיכולוגי הוא כבר מזמן לא משהו שאנשים מתביישים בו. כולם היום עוברים טיפול ולמעשה, אין כיום מישהו אותו ניתן להגדיר כאחד שלא זקוק לטיפול שכן לכולם יש בעיות אותם הם צריכים לפתור, ורבים הם האנשים שלא מצליחים לפתור בעצמם דילמות מסוימות בחייהם. ההבנה כי טיפול פסיכולוגי הוא לא כתם או שם רע למחלה או הפרעה הפכה את התחום למבוקש ביותר וכיום ניתן לראות כי אנשים צובאים על דלתות הפסיכולוגים.

פסיכולוגים קליניים בתל אביב הם אולי הפסיכולוגים העמוסים במדינה שכן הם נמצאים באזור בו התקבצות גדולה במיוחד של אנשים. כיום אנו יכולים לראות כי פסיכולוגים קליניים בתל אביב נמצאים בעומס מסוים אך אם יודעים לבחור את הפסיכולוג המתאים ולו זמנים מסודרים, אז אפשר ליהנות מטיפול איכותי ועקבי. 

פסיכולוגים קליניים בתל אביב


מה ההבדל בין פסיכולוגיים קליניים בתל אביב ובין פסיכיאטריים ?

יש הבדל גדול בין פסיכולוגיים קליניים ובין פסיכיאטריים שכן מדובר על תחומים דומים אך יש בניהם הבדל גדול. פסיכולוג קליני הוא אדם שעוסק בתחום הפסיכולוגיה והוא מוסמך לתת טיפולים פסיכולוגיים מסוגים רבים לרבות טיפולים קבוצתיים, טיפולים זוגיים, טיפולים אישיים, לטווח ארוך או קצר. עבודתו מתמקדת גם במתן חוות דעת משפטית במקרה הצורך, במחקר בתחום הפסיכולוגיה ובשלל תחומים רבים, לעומתו הפסיכיאטר הוא ממש רופא והוא מוסמך לתת תרופות מרשם.

אנשים רבים מתבלבלים וחושבים שהפסיכולוג הקליני מורשה גם כן לתת תרופות אך הם טועים, לעומת זאת, עבודתו כוללת פעמים רבות שיתופי פעולה עם פסיכיאטרים, כאשר הוא רואה בכך צורך. כאשר הפסיכולוג הקליני רואה כי המטופל שלו זקוק לעזרה מקצועית של פסיכיאטר וכי יש צורך במתן טיפול תרופתי, הוא מפנה את המטופל במסגרת הטיפול לפסיכיאטר וזה מחליט האם יש צורך במתן תרופות מרשם או לא.

כיצד יש לבחור פסיכולוגים קליניים בתל אביב ?

בחירת פסיכולוגים קליניים בתל אביב צריכה להתבצע לאחר בחינת התחום לעומק ולאחר בירור מעמיק לגבי סוג ההתמחות של הפסיכולוג הקליני. יש כאלו שמתמחים בתחום המשפחה או הזוגיות, יש שמתמחים בתחום החרדות, יש שמתמחים בתחום הפרעות אכילה או דיכאונות וכדומה. בתחום זה כמו בכל תחום אחר, מומלץ להיוועץ עם רופא מומחה בתחום בו אתם זקוקים לטיפול.

כאשר אתם בוחנים פסיכולוגים קליניים בתל אביב רצוי שתבחנו לעומק את נושא מיקום הקליניקה, את מוניטין הפסיכולוג, את שנות הוותק שלו בתחום, את ההמלצות עליו וכמובן את התעריף שלו.