יום שלישי, 17 במאי 2016

גדר לגינה - מעץ או ממתכת?

כשאתם רוצים לבחור גדר לגינה שלכם, עולה תמיד שאלה אחת קבועה- האם כדאי לבחור גדר מעץ או גדר ממתכת? כבר עכשיו נסביר שכשבוחרים גדר לגינה אין באמת רק את שתי האפשרויות הללו. בתוך הגדרת העץ אפשר למצוא סוגים שונים של גדרות בסיווג לפי עצים, ונהוג להכניס לקטגוריה זו גם את גדרות הבמבוק. במקרה של גדרות ממתכת הרי שיש כאן אינספור אפשרויות - גדרות אלומיניום, ברזל, נירוסטה, ועוד. אולם מבין שתי קבוצות-העל הללו - במה עדיף לבחור?

בואו נשווה בין השניים

נתחיל מאחת הסוגיות החשובות ביותר בבחירה של גדר לגינה וסוג כמובן הסוגיה של המחיר. קשה מאד להגיד מה יהיה יקר יותר. מצד אחד למשל, גדרות אלומיניום יקרות יותר מרוב גדרות העץ, אבל גדרות מברזל עשויות לעתים להיות זולות יותר. עם זאת בכל זאת בהכללה, גדרות המתכת הן יקרות יותר במחיר למ"ר מאשר העץ. באשר לתחזוקה כללית, כשאתם בוחרים גדר לגינה אם אתם תבחרו בגדרות ממתכת, הרי שאתם תצטרכו משמעותית פחות לתחזק אותן. גדר לגינה שעשויה ממתכת לא מושכת כלל מזיקים, ואיל וגדר מעץ דורשת יותר צביעה, וגם לעתים טיפולים נגד מזיקים. מה מבחינת עמידות לתנאי הסביבה כמו חשיפה לשמש, לגשם, וכיו"ב. זו בעיקר פונקציה של איכות הגדר, ופחות של החומר שאותו אתם תבחרו. במילים אחרות, כשאתם בוחרים גדר לגינה שימו לב בעיקר שהיא עשויה מעץ איכותי או ממתכת איכותית, וכך או כך אתם תדעו שקיבלתם את ההחלטה המתאימה.

אז מה בעצם נשאר כאן?

קל לראות שהמצב בין שני סוגי הגדרות הוא שקול יחסית. אנחנו ממליצים לכם לבחור גדר לגינה שתהיה פשוט איכותית, ושאתם תאהבו את העיצוב שלה ושהוא יתחבר היטב לסגנון של העיצוב בגינה שלכם.

גדר לגינה