יום ראשון, 24 באפריל 2016

מכנסי ספורט לנשים



הדגשים בעיצוב של מכנסי ספורט לנשים

מדוע בחנויות הספורט למיניהן נוכל למצוא הבדלים בין מכנסי ספורט לנשים לבין אלו שמשווקים לגברים? האם יש באמת הבדל בין השניים או שזה טריק שיווקי ותו לא? האמת היא שאמנם יש כמובן עניין של מיתוג ופרסום ורצון לפלח לפי קהלי יעד, אבל לא מדובר על ענייני מיתוג גרידא. יש גם היגיון פיזיולוגי בייצור מיוחד של מכנסי ספורט לנשים ובמתן תשומת לב לנשים שעוסקות בפעילות גופנית - ותכנון של המכנסיים עבורן.



אז מהם הדגשים הללו?

קודם כל כדאי לזכור כי מבנה הגוף של נשים (כול לאלו שעוסקות בספורט) הוא שונה מאלו של הגברים, וזה מחייב צורה אחרת של מכנסי ספורט לנשים. לנשים ישנו אגן רחב יותר, וזאת לצד גמישות מובנית שהיא גבוהה יותר. המכנסיים צריכים להיות הרבה יותר גמישים, ועם התאמה למבנה הנשי המיוחד. כמו כן לנשים ישנה מסת שריר פחותה משל גברים, וגם זה חייב בוא לידי ביטוי בתכנון של מכנסי ספורט לנשים.
יש זגם לזכור שיש היבטים של עיצוב. העיצוב של מכנסי ספורט לנשים חייב להילקח בחשבון. זה נכון שישנם כמובן גם מכנסי ספורט בעיצוב בייסיק בסיסי במיוחד, עם צבע אחד או שניים בלבד. אולם כיום ישנם גם מכנסי ספורט שמיעודים לנשים והם בעיצוב צבעוני שמושך את העין, כך שגם כשמישהי יוצאת לריצה - יהיה לה מראה מיוחד.

התאמה גם למקרים מיוחדים

בשנים האחרונות היצרנים של מכנסי ספורט לנשים החלו להביא בחשבון גם מקרים מיוחדים אשר מאפיינים רק נשים. כך למשל מתחילים לייצר בשנים האחרונות מכנסי ספורט מיוחדים שמיועד לנשים בהיריון, אשר הגוף שלהן משתנה מטבע הדברים, אך הן עדיין רוצות להמשיך ולעסוק בפעילות גופנית בבגדים נוחים ואיכותיים.