יום רביעי, 1 ביולי 2015

אחזקת מעלית



אחזקת מעלית

אחזקת מעלית היא פעולה בסיסית מאד בכל מקום שיש בו מעלית. אין זה משנה אם המעלית משמשת בית דירות, אם היא משמשת בניין משרדים, בניין ציבורי או אפילו בית פרטי, יש לבצע בה עבודות תחזוקה. לרוב, יש לבצע את עבודות התחזוקה פעמיים בשנה, אך ישנן מעליות ישנות בהן הכללים שונים או מעליות שבשל העומס הרב בשימוש דורשות עבודות תחזוקה לעתים קרובות יותר. מעליות אשר משמשות מקומות ציבוריים כמו קניונים או בתי חולים, צריכות לעמוד בעומסים שאינם זהים לעומסים של מעליות בניין וגם אם נראה שהמעליות דומות או מאותה חברה מייצרת, יש לבצע עבודות של אחזקת מעלית לעתים תכופות.




לקחת אחריות אישית

כל מקום אשר מחזיק במעלית חייב לקחת על עצמו אחריות אישית ולא לאפשר שימוש במעלית ללא ביצוע עבודות אחזקה. העבודות מאשרות את תקינות המעלית והן מאפשרות לעלות על מקרים בהם יש תקלה. אחזקת מעלית יכולה למנוע אסון והאחריות להזמין את החברה שתבצע את האחזקה והאחריות לשימוש נכון במעלית יהיו על בעלי המעלית עצמה. 

אחזקה במקומות ציבוריים

אחזקת מעלית במקום ציבורי מחייבת התייחסות גם לפעילות במקום. חברה אשר מתמחה בתחום תוכל לספק תחזוקה בשעות גמישות ולאפשר לפעילות הרגילה להתקיים כמה שאפשר באופן סדיר. לא כל חברה יודעת לתת שירות זה ולכן חשוב לבדוק שמזמינים את החברה המתאימה למשימה.

אחזקה של מעליות ביתיות

אחזקת מעלית ביתית היא אחזקה שונה מעט ממעליות שמשמשות לבניינים או למקומות ציבוריים. לרוב, מי שמשתמש במעלית גר בבית ולכן הדבר עלול לבלבל ולגרום לאנשים לדחות את פעולות האחזקה. חשוב לדעת כי אין זה משנה היכן ממוקמת המעלית, היא חייבת להיות תקינה ולשם כך יש חברות המתמחות בתחום.