יום חמישי, 27 בדצמבר 2012

מתנדבים לצה"ל



כל הסיבות לעלייה בכמות מתנדבים לצה"ל
קיימות סיטואציות שונות אשר נובעות מגורמים כאלה ואחרים שבגללן אנשים מקבלים פטור משירות בצה"ל. ככל שיש יותר ויותר סיבות לפטורים, כך יש יותר ויותר אנשים אשר מעוניינים להתגייס לצה"ל בתהליך של התנדבות. למה זה קורה?
ניתן למנות מספר סיבות בזכותן חלה עלייה בכמות של מתנדבים לצה"ל. הסיבה הראשונה קשורה לרצון של צעירים אשר קיבלו פטור משירות צבאי לעבור מסלול אשר דומה לזה אשר עוברים חבריהם. במילים אחרות, פטור אשר ניתן עקב סיבות רפואיות או משפחתיות אינו מונע את הצורך בהשתייכות לחברה. מבחינתם של מתנדבים לצה"ל, מדובר על מסגרת אשר היא חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל.
מגיעים מחו"ל

סיבה נוספת לעלייה בכמות של מתנדבים לצה"ל היא העולים מחו"ל – בעיקר הכוונה לעולים ממדינות כמו צרפת וארצות הברית. מבחינתם של יהודי התפוצות, ההתנדבות לצה"ל היא כרטיס הכניסה שלהם למדינת ישראל. מתנדבים לצה"ל אשר מגיעים מעבר לים מביאים איתם מנטאליות שונה, אך גם המון מוטיבציה. בשנים האחרונות הם משתלבים בתוך יחידות קרביות וחלקם אף הופכים לקצינים ואף ממשיכים בקריירה צבאית לכל דבר ועניין.
יתרון לטווח הרחוק
מתנדבים לצה"ל מרוויחים המון יתרונות. צעירים אשר חושבים לטווח הרחוק ומעוניינים להשיג משרה ציבורית מודעים לחשיבות של שירות בצה"ל. מבחינת מתנדבים לצה"ל מן הסוג הזה, מדובר על שלב נוסף בקריירה. הם נתפסים באופן חיובי גם באזרחות ויודעים לתרגם את זה למשרות מוצלחות.
תמיכה ציבורית
אין ספק כי גם המדינה והחברה תורמת לעלייה בכמות של מתנדבים לצה"ל. המתנדבים מקבלים סיוע מגופים ממשלתיים, מענקים ולא מעט הקלות אשר תפקידם לעודד אותם. ישנה תמיכה גדולה בכל צעיר המעוניין להתנדב, בעיקר בקרב ההורים והתקשורת. את ההתנדבות ניתן לבצע במסגרות שונות, לכן כמעט כל צעיר מוצא דרך מאתגרת ומעניינת בה הוא יכול להביא את עצמו לידי ביטוי. אין להקל ראש בנושא של התנדבות לצה"ל, משום שבמדינות רבות אחרות המגמה הזו אינה קיימת. רק בישראל צה"ל הוא חלק כל כך מהותי מהחברה והמדינה, עוד מעבר לתפקיד הביטחוני שלו.