יום שבת, 10 בנובמבר 2012

הלוואה לפתיחת עסק


מאיפה מקבלים הלוואה לפתיחת עסק?

מדינת ישראל מעודדת פתיחת עסקים חדשים. על מנת לסייע לאנשים המעוניינים להפוך להיות עצמאיים מדינת ישראל, בנקים וגופים פרטיים מציעים הלוואות בתנאים. מכיוון שקיימות הלוואות שונות שניתן לקבל במגוון תנאים, קל מאוד להתאים את ההלוואה הדרושה לסוג העסק. הלוואה לעסק צריכה להיות כזו אשר תתפרס לאורך תקופת החזרים נוחה, בהתאם לצרכים הפיננסיים של העסק וכמובן שרצוי שהתנאים שלה יהיו כמה שיותר טובים ובריבית נוחה יחסית .

הלוואה לפתיחת עסק מהבנק

בכל פנייה אל הבנק בבקשה לקבלת הלוואה לפתיחת עסק, חשוב להראות תוכנית עסקית אשר מציגה את כל נתוני העסק ואת ההתפתחות העתידית הצפויה שלו. כאשר נציג הבנק יבדוק את התוכנית העסקית שלכם, מה שהוא ירצה לראות הוא התחייבות והבטחה כי תהיו מסוגלים לעמוד בהחזרי ההלוואה, לכן תוכנית עסקית צריכה להדגיש את היכולת הכלכלית הפוטנציאלית של העסק .

הלוואה לפתיחת עסק הניתנת על ידי גופים פיננסיים פרטיים

היום ניתן לקבל הלוואה עבור העסק הקיים או עבור הקמתו של עסק חדש גם מהגופים הפיננסיים הפרטיים אשר לא מקשים כמו הבנקים, אך מצד שני גם הריבית על ההלוואה שתצטרכו לשלם לחברות אלה תהיה גבוהה יותר. יש גם הלוואות במסלולי ליסינג שונים אשר מסייעים במימון העסק ויש הלוואות במסלול פקטוריג. מסלול הליסינג הוא מסלול השכרת הציוד או הנכס עבור העסק מה שמוזיל כמובן את העלויות. מסלול פקטוריג הוא רכישת התשלומים העתידיים שאמורים להתקבל לזכות העסק .

הלוואה לפתיחת עסק מקרנות של המדינה

קרן לסיוע לעסקים קטנים היא קרן ממשלתית אשר הוקמה למטרת מתן הלוואות לעסקים שנקלעו למשבר או למי שמעוניין לפתוח עסק חדש. הלוואה לפתיחת עסק של הקרן הזאת תהיה גבוהה אך כמות התשלומים להחזרים תהיה מוגבלת וכמו כן גם תקופת ההחזר. קרנות כמו להב, שמש, מט"י, אור ואחרות מספקות גם כן הלוואות לעסקים ועל מנת לבחור את הקרן שהכי כדאי לפנות אליה יש לברר את התנאים של כל אחת ואת מה שדרוש להליך הגשת הבקשה להלוואה .