יום שבת, 25 באוגוסט 2012

גיוס עובדים


שיטות שונות של גיוס עובדים חדשים

אחת הפעולות הקשות ביותר בכל בית עסק היא כמובן גיוס עובדים. על זה יעידו כל מנהלי החברות בכל תחום ותחום. אין כל ספק, כי מערך גיוס עובדים בכל התחומים עבר מהפך בשנים האחרונות. בזכות הופעתם של אתרי דרושים, התמקצעות בתהליך המיון וגם בזכות שירותים אשר מציעות היום חברות גיוס, עובדים ומעסיקים פוטנציאליים נהנים מדו שיח קל הרבה יותר. בנוסף, קיימות היום שיטות מיון מאוד מדויקות שלא תמיד מקלות על התהליך, אך מסייעות בהפיכתו למקצועי ומדויק יותר .

גיוס עובדים באמצעות חברות כוח אדם או חברות השמה

חוקי העסקה החדשים מאפשרים היום העסקת עובדים באמצעות חברות "טיווח" מבלי לפגוע בתגמול העתידי של העובד. אם אתם סומכים על המקצועיות של חברות אלה בתחום גיוס עובדים ואתם מוכנים לשלם על שירותיהן, תוכלו לחסוך זמן ומאמץ וכנראה גם תגיעו מהר יותר למועמד פוטנציאלי. תהליך גיוס עובדים מהסוג הזה מאפשר לכם להמשיך להפעיל את העסק ולבצע רק את הבחירה הסופית אחרי שאתם מקבלים את תוצאות מבחני המיונים. מצד שני, חברות כוח אדם וחברות השמה עלולות להרתיע חלק מהמועמדים .

 
גיוס עובדים באמצעות שיטות מיון שונות

- מבחני גרפולוגיה הם לא זולים, אך הם מספקים תמונת אישיות שלמה .
- מבחנים פסיכוטכניים מאפשרים לבחון את היכולות השכליות של המועמד .
- מבחני דינאמיקה קבוצתית מספקים את התמונה הכוללת לגבי התנהגות פנים ארגונים של המועמדים .
- מבחן פוליגרף מסייע לבחון את אמינותם של המועמדים .

מיון נכון לפני גיוס

עובדים רבים פונים למודעת הדרושים שלכם ואתה צריכים לבצע את המיון הנכון על מנת להגיע אל המועמד האיכותי ביותר שיתאים לתפקיד שאתה מעוניין לאייש. קיימות מגוון שיטות מיון בתהליך גיוס עובדים אשר בוחנות הן את הפן האישיותי והן את הפן המקצועי של המועמד. חלקן עולות סכומים לא מבוטלים אבל את חלקן ניתן לקבל כחלק משירותיהן של חברות ההשמה וכוח אדם . גיוס עובדים חייב להיעשות באופן המקצועי ביותר על מנת להביא את התוצאות הרצויות.