יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

טיול בפירנאים

-->
טיול בפירנאים הוא טיול ברכס הרים המפריד בין צפון ספרד לבין צרפת. טיול בפירנאים מפגיש אותנו עם נופים עוצרי נשימה ועם כפרים קטנים בעלי תרבות עתיקה, עם אגמים, עם שטחים מושלגים בעונת החורף ועם אינספור שטחים ירוקים.



המוני אנשים מכל העולם בוחרים לבלות את חופשתם ולערוך טיול בפירנאים. גם הישראלים גילו את הפירנאים והחל משנות התשעים רכס הפירנאים הוא יעד מועדף על הישראליים האוהבים טיולים קצת אחרים, בעלי אתגר וריגושים.

יש מי שטוען שמדובר במקום היפה ביותר בספרד ואולי גם בעולם כולו.


טיול בפירנאים – טיפים והמלצות

  • כאשר מטיילים בפירנאים כדאי לשכור ג'יפים  ולטייל בפירנאים רכובים על ג'יפים.  חברות רבות באזור מציעות ג'יפים להשכרה ויש מהן המצרפות גם מדריך.

  • כאשר עורכים טיול בפירנאים בתקופת הקיץ יש להצטייד בלבוש מתאים. בתקופת הקיץ יש הרבה ימי שרב וחשוב ללבוש לבוש קל. נוסף על כך, בהרי הפירנאים יש שינויים תכופים של מזג אוויר ולכן כאשר חשוב להצטייד גם במעיל גשם קל.

  • כאשר מטיילים בפירנאים לא מומלץ לטייל בשעות החשכה. יש מקומות שטיול בלילה מסוכן. כדאי לבדוק זאת עם משרדי התיירות המקומיים או עם חברים שכבר טיילו שם.

  • בחלק הצרפתי של הרי הפירנאים אין הרבה תחנות דלק. אל תצאו לדרך ללא מיכלי דלק מלאים.

  • מומלץ לחפש מקומות לינה אקזוטיים בתוך העיירות והכפרים ולא להתפשר על מלונות הדרכים הפזורים באזור.

  • כאשר בוחרים לטייל באמצעות גיפים או ברכב שכור לא לשכוח את רישיון הנהיגה הבינלאומי וגם כרטיס אשראי אשר ישמש כעירבון.

 

טיול בפירנאים – אתי וגילה מארסוף מספרות

אתי וגילה, שתי נשים באמצע החיים החליטו לצאת מהשגרה ולערוך טיול בפירנאים. אחרי ששמענו על החוויות המרגשות מהילדים החלטנו שגם אנו רוצות לחוות טיול אתגרי ומרגש. אין בפינו מספיק מילים כדי לתאר את החוויה המעצימה שעברנו. טיילנו בין נופים קסומים ופגשנו אנשים מרתקים.

עבורנו זו הייתה חוויה נשית מעצימה. רכבנו על ג'יפים וניווטנו באמצעות ג'י. פי אס. גילינו את עצמנו מחדש, חשנו שוב צעירות  והוכחנו לכולם וגם לעצמנו שגם אנחנו מסוגלות.