יום שני, 28 ביוני 2021

מעלון לכסא גלגלים

גברים ונשים שנעזרים בכיסאות גלגלים יכולים כיום ליהנות מהיתרונות של מעלון ייעודי. כמו כל מעלון, גם מעלון לכסא גלגלים מאפשר לעבור בין מפלסים שונים שהגובה שלהם נמוך מקומה אחת. בעוד מעבר בין מפלסים גבוהים יותר מתבצע עם מעלית וגם הוא לא דורש את הירידה מכיסא הגלגלים, מעלון לכסא גלגלים הוא הפתרון היחיד למעבר בין מפלסים יחסית נמוכים. בין היתר, ניתן למשל לראות את החשיבות של מעלון לכסא גלגלים בירידה מרכב לכביש או במעבר מהכביש למדרכה.

אפשרות אחרת היא לשלב מעלון לכסא גלגלים בבתים פרטיים. כאן המטרה היא לאו דווקא להציע פתרון שמחליף את המעלית במפלסים שהגובה ביניהם נמוך מקומה אחת, אלא לאפשר לבעלי מוגבלויות בכיסאות גלגלים להמשיך להתנייד בצורה עצמאית. ברוב המקרים, בעלי מוגבלויות בכיסאות גלגלים מתקשים בעיקר לקום ולעמוד בשביל לעבור בין קומות. אז כדי לפתור את הבעיה, מקצים עבורם מעלון לכסא גלגלים בהתאמה אישית.


 מעלון לכסא גלגלים גם בבנייני משרדים ומוסדות ציבוריים

אי אפשר לדבר על היתרונות של מעלון לכסא גלגלים בלי להזכיר את השילוב שלהם בבנייני משרדים ובמוסדות ציבוריים. בעוד בבתים פרטיים עוד מדובר על פריבילגיה כי לכאורה בעלי המוגבלויות יכולים להיעזר באביזרים הקיימים ולקום מהכיסא, בבנייני משרדים ובמוסדות ציבור אין להם את האפשרות הזו. לכן, הדרך היחידה לאפשר לבעלי מוגבלויות בכיסאות גלגלים לעלות במדרגות או לעבור בין קומות היא באמצעות מעלון.

מבחינה טכנית, מעלון לכסא גלגלים הוא אביזר מספיק רחב שאלינו ניתן להיכנס גם בלי לצאת מהכיסא. לאחר מכן, כל שנותר הוא ללחוץ על הכפתור המתאים שנמצא על גבי המעלון ולבחור לאיזה גובה לעלות יחד עם כיסא הגלגלים שמיועד לבעלי מוגבלויות.