יום חמישי, 8 באפריל 2021

איך משתמשים במעלונים

ממשק המשתמש של מעלונים קובע מה יהיה אפשר לעשות איתם. ככל שממשק המשתמש נוח ודינאמי יותר, כך המשמעות היא שניתן להיעזר בקלות במעלונים על מנת לעבור בין מפלסים וכדי להגיע מקומה לקומה. יתרה על כך, שימוש נכון במעלונים מחייב היכרות עם ממשק המשתמש על מנת להתאים אותם לקהל היעד – כמו למשל כאשר משווים בין מעלוני משטח לבין מעלונם כיסא.

מבחינת מבנה ומפרט טכני, ממשק משתמש של מעלונים אמור לכלול קטע רצפה ואת מתגי השליטה. קטע הרצפה מאפשר הסעה ותנועה של אדם בכיסא גלגלים או של מישהו שדוחף עגלה, בעוד מתגי השליטה יכולים להיות בתחום המעלון עצמו, מחוץ למעלון או בשני המקומות גם יחד.

איך מתכננים את ממשק המשתמש של מעלונים?

הסוד הוא לתכנן את ממשק המשתמש של המעלונים על פי הצרכים והיכולות של מי שעומד להפעיל אותו. אם למשל מדובר על בעלי מוגבלויות שלא יכולים להגיע אל החלק החיצוני של המעלון על מנת להפעיל אותו, כנראה שיהיה צורך בשילוב של ממשק משתמש פנימי. במקרים אחרים, מאוד חשוב להשוות בין סוגים שונים של ממשקי משתמש על פי המידות של המעלון ולפי האזור שבו מתכננים להתקין אותו.

כיום גם אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הבדלים בין מעלוני משטח, מעלוני כיסא, מעלונים לחדרי מדרגות של בתים פרטיים או מעלונים עבור חדרי מדרגות של בנייני מגורים משותפים. באותה הזדמנות, שואלים על האפשרות של שילוב מעלון עם או בלי פיר בתוך הבניין. לשם השוואה, הוספת מעלון עם ממשק משתמש סטנדרטי עבור גרם מדרגות קיים בדרך כלל לא דורשת מאמץ ואף יכולה להסתיים במהירות.