יום שישי, 20 בספטמבר 2019

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים


המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בדרך כלל עושה עבודה טובה ואף מקודשת והוא מרחיק נהגים מסוכנים מהדרכים, אך לעתים הוא עושה בעיות רבות לאנשים חפים מפשע, שיכולים למעשה להישאר על הכביש בלי לסכן אף אחד. את מי בדיוק הוא פוסל ומתי בכלל צריך לעבור אצלו לבדיקה מקיפה?

מי שרוצה רישיון על רכב כבד
מי שרוצה לקבל רישיון לרכב כבד כמו למשל משאית או אוטובוס, חייב לעבור בדיקות של המכוןהרפואי לבטיחות בדרכים. מדובר בבדיקות קפדניות מאוד מכיוון שכלי רכב כבדים אלו יכולים להיות מסוכנים מאוד על הכביש. אי אפשר לקבל רישיון לכלי רכב כבד בלי לעבוד את הבדיקות של המכון, ולעתים נהג יימצא גם לא תקין לנהוג ברכב הפרטי שלו אם כי רכב כבד נחשב לרכב הרבה יותר מסוכן.

Image result for driving

גם מידע חיצוני יכול להשפיע
יכול להיות שהגיע מידע חיצוני ממקור כלשהו שמעיד על כך שאותו נהג לא יכול לעלות על ההגה מכל סיבה שהיא. יכול להיות שזה הקב"ן הצבאי שהפנה חייל שהשתחרר על נפשי לבדיקות במכון הרפואי כי יכול להיות שהמצב שלו יסכן אותו ונהגים אחרים על הכביש. יכול להיות שזה אדם שתובע קצבה מביטוח לאומי בטענה שאינו יכול לעבוד ולנהוג ואז המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יזמן אותו לבדיקה. יכול גם להיות שמדובר ברופא משפחה שמטפל בחולה אפילפסיה או עם בעיות לב ששלח את המידע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן הלאה.

אחרי מעורבות בתאונה
יכול להיות שנהג מסוים היה מעורב בתאונה ונמצא לא כשיר לנהיגה על ידי המכון הרפואי. יכול להיות שהוא נמצא כמכור לאלכוהול, יכול להיות שהוא טען לאי שפיות או כל מצב אחר שלמעשה לא מאפשר לו לנהוג בלי לסכן את עצמו ואחרים.