יום שישי, 22 בינואר 2016

עורכי דין חוזים



עורכי דין חוזים

עורכי דין חוזים יכולים לעזור ביצירת חוזים חדשים ובבדיקת חוזים קיימים. כיוון שחוזה הוא דבר שמחייב את שני הצדדים ומכיוון שרוב החותמים אינם עורכי דין, התייעצות עם אנשי מקצוע יכולה למנוע עוגמת נפש גדולה.


בדיקה של חוזים קיימים

בקבלת חוזים מסוגים שונים יש לפעמים צורך להתייעץ עם עורכי דין חוזים. הדבר יכול להיות נכון בעת חתימה על חוזה לקבלת שירות (נפוץ פחות אלא אם מדובר בסכומים גדולים), שכירות (היום אפשר לראות הרבה חוזים שאינם סטנדרטיים ודורשים בדיקה), הסכמים, שותפויות ועוד. התפקיד של עורכי הדין במקרים אלו הוא לבחון חוזים קיימים, לתת הערות ולעשות שינויים אם יש צורך בכך.



יצירת חוזה סטנדרטי

ישנם אנשים או עסקים שזקוקים ליצירת חוזה שבו ישתמשו פעמים רבות. אנשים שמשכירים דירות (כלומר יותר מדירה אחת) זקוקים לחוזה אותו יחתימו את כל השוכרים שלהם. גם בעלי עסקים שנותנים שירותים ללקוחות שונים צריכים פעמים רבות לחוזה שבו ישתמשו פעם אחר פעם. החוזה הנוצר חשוב מאד ויכול להשפיע על העתיד של שני הצדדים ולכן לא מומלץ לקחת חוזה רגיל מהאינטרנט אלא להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.


יצירת חוזה חד פעמי מיוחד

ישנם מצבים בהם צריך עורכי דין חוזים לבדיקה של חוזים קיימים או ליצור חוזה שישמש לעבודות רבות, אך ישנם מצבים רבים שבהם יש צורך ליצור חוזה יחיד ומיוחד. אפשר לראות שצורך זה עולה בעבודה מול גורמים שונים כמו למשל במקומות מסחריים, בקבלה לעבודה (כשהחוזה הוא חוזה אישי), כניסה לשותפות עסקית ועוד. כשיוצרים חוזה או חותמים על חוזה צריך לזכור שהוא מחייב ואי אפשר לשנות אותו אל אם נכתב בפירוש שישנן אפשרויות לשנות את התנאים שלו (כשלרוב כתוב באלו מצבים אפשר לשנות את התנאים).