יום שלישי, 23 בדצמבר 2014

הפקת אירועים לילדים



יש כמה דגשים עליהם כדאי להקפיד כאשר מתארגנים לקראת הפקת אירועים לילדים. ראשית, חשוב להבחין בין הפקה מקצועית לבין הפקה עצמאית. בהפקה מקצועית יודעים כיצד לתכנן את לוח הזמנים ולענות על הציפיות והצרכים של קהל היעד. לעומת זאת, בהפקה עצמאית קל להתבלבל או לקבל החלטות לא מושכלות שעלולות לפגוע בהצלחת האירוע.
 
שנית, מאוד חשוב להפיק את האירוע תחת תקציב מוגדר מראש. התקציב עבור הפקת אירועים לילדים משמש בתור מצפן. אפשר לחזור אל התקציב בכל התלבטות, לבדוק כל הזמן האם מאפייני האירוע עולים בקנה אחד עם ההשקעה הכלכלית ולערוך התאמות ושינויים. 

בחירת מקום ותיאום פעילויות
שני המאפיינים המרכזיים המשפיעים על הפקת אירועים לילדים הם המקום והפעילות. כדי לבחור את המקום יש להתחשב בתנאי מזג האוויר, בכמות המוזמנים וגם בגיל הממוצע. קיימים הבדלים משמעותיים בין מקומות לאירועים של תינוקות לבין מקומות לאירועים בגן, בבית הספר היסודי וכן הלאה. המקום אמור להעניק לילדים תחושת ביטחון וגם לאפשר את קיום הפעילויות בצורה נוחה.



מבחינת פעילות, אפשר לשאוב השראה מאירועים קודמים או להתייעץ עם אנשי חינוך ומקצוע. באתרי האינטרנט יש רעיונות רבים עבור הפקת אירועים לילדים. לכל רעיון יש יתרונות וחסרונות אחרים, המקבלים ביטוי שונה במהלך האירוע. האופי של האירוע צריך להתאים לפעילות ולכן כדאי להשקיע לפחות מספר ימים בבחירת רעיון. 

הפקת אירועים לילדים היא חלק מנושא מורכב המחייב מעורבות של ההורים. ילדים נוטים לאבד סבלנות במהירות, הם לא תמיד מגיבים כמצופה והם כל הזמן מראים מה הם באמת חושבים. באירועים לילדים אין מקום להתלבטויות או חוסר ביטחון: כדאי להפיק את האירוע מכל הלב וליהנות גם מהתהליך ולא רק מהתוצאה.