יום שלישי, 23 בדצמבר 2014

ניכיון צ'קים



היעילות של שירותי ניכיון צ'קים
ניכיון צ'קים הוא שירות המאפשר לעסקים לשמור על תזרים מזומנים ולהימנע מחובות. הפעילות בתחום הניכיון כפופה לפיקוח של משרד האוצר ומותנית בקבלת רישיון. מטרת האכיפה היא לוודא את העמידה של חברות ניכיון בחוקים ואיסורים החלים על הלבנת הון בארץ ובעולם. לקוח פרטי, בעל עסק או מנהל חשבונות המעוניינים בשיתוף פעולה עם חברות ניכיון יכולים להיות בטוחים כי מדובר על פעילות המתבצעת תחת פיקוח ממשלתי צמוד.

ניכיון צ'קים מתבצע בצורה פשוטה ולכן הוא נחשב יעיל. בשלב הראשון פונה עסק ללא תזרים מזומנים לאחת מהחברות המציעות שירותי ניכיון. אפשר למצוא פרטים על חברות מן הסוג הזה באתרי אינטרנט, בעזרת קבלת המלצות או באמצעות השוואה. בשלב השני החברות מקבלות על עצמן את הצ'קים ונותנות תמורתם תקבול מיידי. את שווי הצ'ק יכול הלקוח לקבל בכסף מזומן, בצ'ק מזומן או בהעברה בנקאית. השירות מותנה בתשלום עמלה הנקבעת מראש. 



העמדת בטחונות בשירותי ניכיון צ'קים
התהליך המתבצע בין חברות ניכיון צ'קים לבין הלקוח מחייב העמדת בטחונות וערבויות. כל לקוח המעוניין למסור לחברה חיצונית את הצ'קים לצורך שמירה על תזרים מזומנים צריך לשלם עמלה, להציג ערבויות ולהראות בטחונות. הבטחון מוכיח כי החתומים על הצ'קים אינם בעלי עבר פלילי. בנוסף, הלקוח או בעל העסק חייבים להראות שמדובר על צ'ק סחיר. רק צ'ק שניתן להשתמש בו לאחר הפרעון יכול לספק את התקבול הנדרש עבור הלקוח. 

הליך ניכיון צ'קים מומלץ עבור עסקים שלא רוצים להיכנס לחובות או להגדיל את האשראי בבנק. ההליך מתבצע במסגרת חוץ בנקאית ולכן הוא מהיר, יעיל ונוח. שירותי ניכיון מאפשרים לבעלי העסק להגדיל את היקף הפעילות ולקבל הנחת מזומן מספקים. השירות גם מאפשר לכל בעל עסק להמשיך להציע תנאי אשראי מצוינים ללקוחות.