יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

תכשיטים


למה אנחנו כל כך אוהבים תכשיטים?

תכשיטים מאז ומתמיד היוו מתנה מקובלת כל כך לבני אדם שאנחנו אוהבים ושיקרים לנו. אנחנו יודעים שכאשר הגבר מציע נישואין - הוא עושה זאת עם תכשיט של טבעת יהלום. מקובל מאד שלפני החתונה - רוכשים לכלה תכשיטים מיוחדים, ובאופן כללי, זוהי מתנה יקרת ערך ומיוחדת מאד. אבל למה בעצם אנחנו נמשכים כל כך אחרי התכשיטים? מה יש בהם שהופך אותם ליקרים ומיוחדים כל כך? בואו ונתעמק קצת בעולמם המרתק של התכשיטים.


אז מה הם מספקים לנו?

קודם כל, תכשיטים רבים מורכבים מחומרים נדירים במיוחד - ואין כמו חומר נדיר כדי לשדר יוקרה. האם חשבתם פעם למה אנחנו מייחסים כזו משמעות לאבני חן ובפרט ליהלומים? בין השאר בזכות נדירותם, כך שענידת תכשיטים עם אבנים יקרות הוא סמל סטטוס לכל דבר בזכות הייחוד שלהם והעובדה שאין אותם לכל אחד.



אולם לא מספיקה רק נדירות. יש חומרים נדירים רבים בעולמנו שלעולם לא נשלב בתכשיטים. מה שמיוחד בתכשיטים הוא גם היופי שלהם. אם הסתכלתם על טבעות יהלום למשל - שמתם לב שמדובר על תכשיטים יפים ממש ומדהימים. החומרים שאנו משלבים בתכשיטים הם חומרים סימטריים במידה רבה, עם מורכבות טבעית יוצאת דופן, צבעים חזקים במיוחד, וכמובן שהם גם מנצנצים למרחקים - ובכך הם שובים את העין ואת הלב שלנו.


לכל אחד הטעם שלו

אין ספק שמאחר שיש מגוון רחב כל כך של תכשיטים, הרי שכל אחד יוכל למצוא את התכשיט שאהוב עליו יותר. זה בסדר גמור שלכל אחד ואחת יש את ההעדפות שלהם, וזה לגיטימי כמובן שיהיה טעם שונה. מה שצריך בכל זאת לזכור הוא שקשה למצוא אדם שלא אוהב תכשיטים כלל - ולפעמים, הוא פשוט עדיין לא פגש את התכשיט הנכון.