יום שני, 7 ביולי 2014

שעת חירום



היערכות לקראת שעת חירום בארגונים וחברות

כל מנהל בארגון גדול יודע עד כמה חשוב להיערך לקראת שעת חירום. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מצבי חירום לא תמיד נגרמים כתוצאה ממלחמות, אירועי טרור או שיקולים פוליטיים ומדיניים. דווקא בסקטור הפרטי וגם בסקטור הציבורי ניתן לראות כיצד מצבי חירום מגיעים ממקומות בלתי צפויים לחלוטין. המהות של מצב חירום היא שינוי מוחלט של הפריגמה והנסיבות הקיימות בתוך הארגון. במילים אחרות, כל מצב חירום נשען בסופו של דבר על תפנית באירועים המחייבת ביצוע של שורת התאמות מיוחדות.
הדרך הטובה ביותר להיערך לקראת שעת חירום בארגונים וחברות היא להיעזר בשירותי ייעוץ. דרך זו מקדימה תרופה למכה, מעניקה יתרון למנהלים מול המתחרים ואף תורמת לבידול של החברה או הארגון. כיום ניתן להיעזר בנסיון העבר על מנת לנסות לחזות מצבי חירום. ניסיון כזה חוסך בהוצאות, מונע עוגמת נפש ויש מקרים בהם הוא אפילו מציל חיים. מעבר לכך, יש לזכור את המשמעות הכלכלית של שעת חירום עבור ארגונים פרטיים או ציבוריים.

מה קורה במצבי חירום?

במצבי חירום משתנה לחלוטין האופי של הארגון או העסק. יש מצבי חירום הנוצרים כתוצאה מזליגה של מידע או קניין רוחני, ויש מצבי חירום שהם תוצאה של פריצה פיזית, דליקות, שריפות, התנהלות לא נכונה של עובדים וכן הלאה. על אף הבדלים ברורים בין סוגים שונים של מצבי חירום, המאפיין המשותף לכולם הוא שינוי של אופי העבודה.
במהלך שעת חירום נדרש הארגון להביא לידי ביטוי את כל היכולות שלו. עליו להיעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר, לדאוג לתדמית השיווקית ולתרום למאבק המשותף של כל השדרות הניהוליות. כך ניתן להתמודד עם שעת חירום בצורה נכונה ולעבור אותה בשלום.