מוסדות ציבור
שמופעלים על ידי המדינה או במימון של התושבים חייבים להיות זמינים עבורם. הזמינות
של מוסדות ציבור אמנם מוגבלת יותר בהשוואה לחברות מסחריות, אך היא קובעת את שביעות
הרצון של קהל היעד ואת היכולת שלהם לקבל תשובות לשאלות הנפוצות. עם זאת, לא בכל
מוסדות הציבור מפעילים מוקדי שירות טלפוני עצמאיים והפתרון עבורם צריך להיות הזמנת
שירות כזה בשיטה של מיקור חוץ.
מיקור חוץ מתאים
מאוד עבור מוסדות ציבור שצריכים מוקד שירות טלפוני. בעזרת מיקור חוץ ניתן להפעיל
את מוקד השירות הטלפוני בהתראה קצרה מאוד, להישאר זמינים עבור הציבור גם מחוץ לשעות
הפעילות הרגילות ולחסוך בהוצאות. היות וחיסכון בהוצאות של מוסדות ציבור מסוימים
מקל גם על התקציב הממשלתי והעירוני, יש לכך משמעות גדולה.
בחירת מוקד שירות
טלפוני למוסדות ציבור
העניין הוא שיש בכל
זאת כמה הבדלים בין האופן שבו מפעילים מוקד שירות טלפוני במוסדות ציבור, לבין
האופן שבו עושים זאת בחברות פרטיות ובעסקים מסחריים. קודם כל, מוסדות ציבור רבים
יכולים לבחור שירות כזה רק לאחר מכרז. אם במוסדות ציבור רוצים להזמין שירות של מוקד
שירות בשיטה של מיקור חוץ, עליהם לפרסם מכרז מסודר ולדאוג לפרט בו כמה שיותר נתונים.
שנית, בחירה נכונה
של מוקד שירות טלפוני למוסדות ציבור צריכה להישען על המלצות אובייקטיביות. נציגים
של מוסדות ציבור יכולים לקבל את ההמלצות הרלוונטיות מחברים, קרובים ובני משפחה וכמובן
גם מקולגות. אם עדיין קיימת התלבטות לגבי סוגים שונים של מוקדי שירות, ניתן להשתמש
בהמלצות של אנשי מקצוע.
בסופו של דבר, מוקד
שירות טלפוני חשוב מאוד למוסדות ולציבור כולו ולכן כדאי להשקיע זמן ומחשבה בבחירה
נכונה ומשתלמת שלו.