יום שני, 10 בפברואר 2014

סטטינים

אתם סובלים מבעיה של כולסטרול גבוה ולא יודעים איך להתמודד איתה? אם כך, יכול להיות שגם אתם שייכים לאנשים שיכולים להתחיל לקחת תרופות כמו סטטינים, כי סטטינים הן תרופות שעזרו כבר ללא מעט אנשים. המטרה העיקרית של התרופות האלה היא לסייע בשמירה על רמת הכולסטרול הרצויה בגופו של האדם, וכיוון שכל כך הרבה אנשים סובלים מכולסטרול גבוה, זה לא מפתיע שהושקעו מיליונים בפיתוח התרופות. 

פגישה עם הרופא ובדיקות
אי אפשר להתחיל לקחת סטטינים לפני שנפגשים עם רופא, מתייעצים איתו בנושא וגם עושים את כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות. לא מדובר על תרופות של מה בכך ואין כך סיבה שתתחילו לקחת אותן אם אתם לא באמת זקוקים להן, ולכן חשוב ביותר שרופא מומחה יבדוק אתכם ויעזור לכם להגיע למסקנה והחלטה בנוגע לתרופות. 

תופעות הלוואי של התרופות
כמו להרבה תרופות אחרות, גם לתרופות מסוג סטטינים עלולות להיות תופעות לוואי לא נעימות, וחשוב מאוד להיות ערים לנושא הזה. על כל אחד מאיתנו התרופות יכולות להשפיע באופן שונה, ובמידה ואתם מתחילים לחוש כאבי שרירים, יכול להיות שלתרופות שאתם לוקחים יש השפעה על כך. סטטינים עלולים לגרום למספר תופעות לוודאי ובכל מקרה שבו אתם חשים שינוי בהרגשה כדאי לדון עם רופא המשפחה שלכם. 

שנו את התזונה שלכם
אנשים לעיתים טועים וחושבים שאם הם יתחילו לקחת תרופות שמורידות את הכולסטרול, הרי שהם יוכלו להמשיך לאכול באותה הדרך שבה תמיד אכלו. כדאי מאוד לדעת שלא כך הם הדברים ובהחלט כדאי להשקיע בשינוי אורך החיים שלכם ובאופן האכילה היום יומי שלכם. רק השילוב בין תרופות ובין שינוי באכילה שלכם יוכל להוביל בסופו של דבר לרמת הכולסטרול הרצויה בגוף.